ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הערמומי מבלפור

הערמומי מבלפור: נתניהו עשה בית ספר לתקשורת

רבים ביקשו את ראשו של נתניהו: בפוליטיקה, בפרקליטות, בעזה, באיראן, בשמאל, באופוזיציה ובאין ספור מקומות אחרים • החזית שבה הוכיח ראש הממשלה כי אין שני לו, ובמיוחד אחרי ה'הצהרה הדרמטית' עליה הכריז ביממה החולפת, היא ללא ספק התקשורת הישראלית | טור מיוחד מאת שניאור ובר

הערמומי מבלפור: נתניהו עשה בית ספר לתקשורת
נתניהו צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

בפעם המי יודע כמה, הצליח ראש הממשלה בנימין נתניהו לגרום לשורת פרשנים ואנשי תקשורת להתגייס למערך הדוברות שלו ולעסוק ללא הרף בעניין ה'הצהרה הדרמטית' שטלטלה את המערכת הפוליטית.

תוכניות הרדיו והטלוויזיה, כמו גם אתרי החדשות השונים הבליטו את הידיעות סביב הודעת נתניהו והציגו שלל הערכות ודיווחים אודות תוכן דבריו בהצהרה, חלקן התבררו כעורבא פרח.

יחסיו של נתניהו והתקשורת ידעו מורדות בלבד, אך שוב נתניהו מוכיח את יכולותיו בתחום זה. יש שיאמרו כי דווקא האובססיה שלו כלפיהם הובילה אותו פעם אחר פעם לכס ראש הממשלה.

מלבד העובדה שהעמיד את אנשי התקשורת לא פעם במבוכה וגייס אותם לסייע לו בקמפיין שערך בתוככי הבייס הימני שמריע לו, נתניהו הקים מערך תקשורת עצמאי עתיר רייטינג, במסגרת חשבונותיו ברשתות החברתיות שצוברות פופולריות עצומה בארץ ומחוצה לה.

כך לדוגמא, לא פחות מחמישים וארבע אלף צפיות גרף נתניהו לשידור הישיר מהצהרתו לתקשורת הערב, יחד עם מעלה מארבעת אלפים תגובות ומאות שיתופים שנרשמו בעמוד האישי שלו.

הנתונים הללו, הנוגעים להצגה התקשורתית המדהימה של רה"מ הערב, אינם כוללים את כמות הצפיות וההתעניינות הגבוהה בשאר הפלטפורמות, חרף העובדה שבערוץ עשר, בחרו בצעד תמוה שלא להציג את דבריו.

המסקנה המתבקשת היא ללא ספק, שראש הממשלה הינו אשף בכל הנוגע לשימוש במדיה ובהתמודדות עם התקשורת, ובכוחו לשמש מודל לחיקוי עבור פוליטיקאים רבים המבקשים ללמוד את רזי תורת המדיה העכשווית ובינתיים, הללו רחוקים שנות אור מהיושב בבלפור.

נתניהו לא שכח את העיתונאים בהצהרתו וגם הערב שיגר חיצים נוקבים, לעיני מיליוני הצופים: "על מה הם מדברים כשהם מדברים על שוחד? על כסף? על מעטפות? על חשבונות בנק? על איים ביוון? מה פתאום! הם מדברים על תקשורת אוהדת. אני, האישיות הציבורית הכי מושמצת בתקשורת בתולדות המדינה, אני קיבלתי תקשורת אוהדת? איזה אבסורד".

במערכות התקשורת התקשו לספוג את הסיבוב שנתניהו עשה על גביהם. עיתונאי 'הארץ' הביא לידי ביטוי את רחשי ליבו וטען "זו לא היתה הצהרה דרמטית - זו היתה חוצפה בשידור חי", אך במשפט זה קיפל את התחושה שקיימת בקרב שאר הקולגות והעניק הצצה לחוויה שעוברת עליהם בימי כהונתו של שנוא נפשם.

נתניהו בתפקידו כראש הממשלה מוביל את סדר היום התקשורתי בארץ וער לרחשי לב הקהל בצורה מדהימה, כזו שמותירה גם את אחרון שונאיו פעור פה, והכל ביד אמן מבריק כשצעדיו בתחום נוחלים הצלחה מרשימה.

מוקדם לדעת כיצד תסתיים כהונתו הארוכה של נתניהו בראשות ממשלת ישראל, האם יצליח להתגבר על המהמורות המשפטיות הכבדות עמן נאלץ להתמודד ולהיאבק בשיניים, אך בכל הקשור למלחמה שפתח נגד התקשורת ניתן לקבוע בוודאות: ביבי ניצח.

בנימין נתניהו תקשורת פייסבוק מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד