י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת אישור סדר הרשימה

כך נתניהו מבקש לעשות סדר בתוך 'הליכוד'

לקראת הפריימריז לרשימת 'הליכוד' שיתקיימו בעוד חודש, תתכנס היום ועדת החוקה של המפלגה, כדי לאשר את סדר הרשימה והשריונים הצפויים למחוזות כפי שקבעו היו"ר בנימין נתניהו ובכירי התנועה | ברקע נשמעות טרוניות מצד נאמני גדעון סער המתמודדים במחוזות, על דחיקתם למקומות בלתי ריאליים | הקרב צף שוב על השולחן 

כך נתניהו מבקש לעשות סדר בתוך 'הליכוד'
ראה"מ בנימין נתניהו בחברת שרי הליכוד במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הפרסומים על התרעומת במפלגת 'העבודה' בגין השריונים השערורייתיים שקבע היושב ראש אבי גבאי, גם במפלגת השלטון - 'הליכוד' ישנם מי שאינם מרוצים מאופן השריונים המסתמן ברשימה לכניסת הבאה ואף טוענים כי מדובר בסיכול ממוקד נגד אישים מסוימים.

ועדת החוקה של 'הליכוד' תתכנס היום (שלישי) בראשות היו"ר בנימין נתניהו ויו"ר מרכז 'הליכוד' חיים כץ, בכדי לקבוע את שיבוץ השריונים ברשימת המפלגה לכנסת, לקראת הפריימריז שיתקיימו בסוף החודש - ל' שבט תשע"ט. 

לקראת כינוס הוועדה, חושף הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', את הסיכומים אליהם הגיעו יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו ובכירי התנועה, לגבי המיקומים ברשימה.

מניתוח הנתונים עולה כי הקרב בין ראש הממשלה נתניהו לשר לשעבר גדעון סער, שעושה את צעדיו בחזרה לצמרת, חוזר ועולה על השולחן, זאת בשל מה שנראה כדחיקת מתמודדים מחוזיים המזוהים עם סער למקומות בלתי ריאליים ברשימה לכנסת.

ברשימה לכנסת הנוכחית שוריינו עשרה מקומות מהמקום ה-16 ועד למקום ה-26 למחוזות השונים ברחבי הארץ, אולם נתניהו ובכירי הליכוד הגיעו לסיכום כי לא עוד. ברשימה לכנסת הבאה הוא מתכוון לפצל את השריונים למקומות גבוהים יותר, כך שחלקם חסרי סיכוי להיבחר לכנסת ה-21, בהם מתמודדים כמה מאנשי ליכוד המזוהים עם גדעון סער, שרואים בכך מהלך מכוון כנגדם.

שלזינגר חושף עוד, כי גם בתבנית הייצוג הנשי ברשימה יחול שינוי, כאשר עד המקום ה-31 יובטח ייצוג רק לארבע נשים כאשר שניים מהמקומות הללו 25 ו-31, הן עבור נשים חדשות.

מהלך שעשוי לעניין את גולשי 'בחדרי חרדים', הוא שריון שנשמר למתמודד חרדי ברשימת 'הליכוד', אשר כרגע ממוקם במקום ה-43, אך על פי הפרסום ב'ישראל היום' צפוי להשתנות ולהתקדם מעלה.

שני שריונים שככל הנראה יישארו על כנם, הם המקום ה-28 - המיועד לנציג לא יהודי, עליו מתמודד שר התקשורת איוב קרא כנציג העדה הדרוזית ברשימת 'הליכוד' וכן המקום ה-30 המיועד לעולים - עליו יתמודד שוב ח"כ אברהם נגוסה, אשר ייצג את העדה האתיופית בכנסת היוצאת ואשר שימש כיו"ר וועדת הקליטה והעלייה.

ועידת הליכוד גדעון סער פריימריז בנימין נתניהו שיריונים בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד