ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הופכים לעצמאיים

נוהל חדש: השב"כ לא יאבטח ח"כים בחו"ל

הכנסת תשמור על נבחריה בעצמה. הכנסת מתקנת מהשב"כ ותחל לאבטח בעצמה את חברי הכנסת הנזקקים לאבטחה בעת יציאתם למשלחות מעבר לים 

נוהל חדש: השב"כ לא יאבטח ח"כים בחו"ל
אנשי משמר הכנסת. (אילוסטרציה) צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הכנסת ממשיכה להתייעל ולהתנתק ממשאבים חיצוניים בתחום נוסף. עד היום, חברי כנסת שיצאו את גבולות הארץ, הסתייעו באבטחה מטעם היחידה לאבטחת אישים בשירות הביטחון הכללי (השב"כ), אולם מכאן ואילך לא יזדקקו יותר לשירות זה.

על פי פרסום הבוקר בעיתון 'ישראל היום', משלחות חברי כנסת לחו"ל יאובטחו על ידי יחידת 'עוז' של משמר הכנסת.

ההחלטה באה לאחר שורת דיונים שקיימה הנהלת הכנסת בדבר המדיניות אותה היא מובילה בשנים האחרונות, להפוך לגוף עצמאי כרשות מחוקקת ולא להסתייע בגורמים חיצוניים כגון אלה הממשלתיים.

כחלק מהגשמת מדיניות זו הוקמו אגפים חדשים במשמר הכנסת, בהם היחידה שתעסוק באבטחת חברי הכנסת כאשר הם נדרשים לכך. יתכן ויחידה זו תאבטח גם ח"כים אשר קיים איום על חייהם, שמוצמדת להם אבטחה מעת לעתה, כאשר עד עתה, היה יושב ראש הכנסת פונה ליחידה לאבטחת אישים בשב"כ ודורש להצמיד אבטחה לח"כ המאוים בכדי להבטיח שלא ייפגע חלילה.

קצין הכנסת, יוסף גריף אמר לפני תקופה באחד הדיונים האחרונים: "אנחנו נמצאים בתהליך של קבלת האחריות והמענה לכל הנסיעות של הח"כים. נקבל את האחריות לכך עלינו מתחילת 2019, לצורך זה ביקשתי לאשר לנו עשרה תקנים חדשים".

 

 

שב"כ חברי כנסת אבטחה משמר הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד