י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
העיתונאי המתמודד תיווך

מה חיפש אבי גבאי תחת חשאיות באבו דאבי

מתכונן לקראת כניסתו לתפקיד ראש הממשלה? תחת מעטה חשאיות, יו"ר 'העבודה' ביקר לפני כחודש באבו-דאבי וקיים שיחות בנושאים מדיניים, כשהמתווך במפגש, הוא עיתונאי לשעבר המתמודד ברשימת המפלגה לכנסת | מלשכתו נמסר: "לא נתייחס לידיעה"

מה חיפש אבי גבאי תחת חשאיות באבו דאבי
אבי גבאי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'העבודה' אבי גבאי, ביקר בחשאי בתחילת דצמבר 2018 באבו-דאבי ונפגש עם בכירים בממשלת איחוד האמירויות הערביות, כך פרסם אמש (שני) לראשונה הכתב המדיני ברק רביד ב'חדשות עשר'.

על פי דיוחו, יו"ר מפלגת 'העבודה' הגיע לאבו-דאבי בשני בדצמבר בטיסה מסחרית דרך רבת-עמון, יחד עם העיתונאי לשעבר אנריקה צימרמן, המתמודד בימים אלה בפריימריז לרשימת מפלגת 'העבודה' לכנסת ה-21, ושהיה מעורב במגעים לקראת הביקור.

ביקורם של גבאי וצימרמן באבו-דאבי אורגן באמצעות מתווך - אזרח מרוקאי, המקורב לבכירים באיחוד האמירויות והשיג לשניים הזמנה רשמית לביקור במדינה. אותו מתווך מרוקאי אירגן בעבר כמה פגישות בין גבאי לבכירים בעולם הערבי.

עוד על פי הדיווח של ברק רביד, המועמד לראשות הממשלה אבי גבאי, נפגש באבו-דאבי עם שלושה בכירים בממשלת איחוד האמירויות בדרג שרים ואף למעלה מהם. הנושאים עליהם דן גבאי בשיחותיו באבו-דאבי היו, הסכסוך הישראלי-פלסטיני, תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ  שאפשר ותוצג בקרוב ויחסו ליוזמת השלום הערבית.

כמו כן עסקו שיחותיו של גבאי באבו-דאבי, בנושא האיום האיראני כלפי ישראל והמזרח התיכון כולו וכן לגבי המצב הפוליטי בישראל.  

במהלך שהותו באבו-דאבי, זכה גבאי לאבטחתם של שירותי הביטחון המקומיים. גבאי שב לישראל יומיים לאחר מכן בארבעה בדצמבר ומיד לאחר מכן עידכן את ראש המוסד יוסי כהן בתכנית שיחותיו עם הבכירים באיחוד האמירויות.

נסיעתו הסודית של גבאי לאיחוד האמירויות, היתה חלק מסדרה של פגישות מדיניות שהוא קיים בשנה האחרונה עם בכירים בעולם הערבי, שרק חלקן פורסמו.

בעבר נפגש גבאי ברבת עמון עם עבדאללה מלך ירדן וכן עם כמה מיועציו הבכירים של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן, אחד מהם הוא חוסין אגא, שניהל עבור אבו מאזן, את ערוץ השיחות החשאי מול ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנים 2012-2014.

מלשכתו של גבאי נמסר ל'חדשות עשר': "לא נתייחס לידיעה. גבאי עוסק רבות בנושא המדיני ויש לו תכנית מפורטת לחידוש המו"מ על בסיס סדרת צעדים לבניית אמון, הן עם הפלסטינים והן עם מדינות ערב אחרות".

אבי גבאי אבו דאבי ביקור חשאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד