י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משרד התחבורה מודיע

דחייה נוספת בגשר שעורר סערה פוליטית

לאחר שנידחו העבודות בשבת לבניית גשר יהודית בנתיבי איילון, משרד התחבורה מודיע הבוקר על דחייה נוספת בכחצי שנה | הדבר מעורר זעם בקרב משתמשי הדרך שאינם שומרי תורה ומצוות 

דחייה נוספת בגשר שעורר סערה פוליטית
הדמיית גשר יהודית צילום: חן אדריכלים

לאחר שהעבודות שתוכננו להתבצע בשבת עוררו סערה פוליטית והופסקו, ובעקבות עתירה שהגישה עיריית תל אביב לבג"ץ, להורות למשרד התחבורה לקיים את העבודות בשבת, המשרד משיב לבג"ץ כי העבודות יידחו שוב בעוד חצי שנה.

בתצהיר שהגיש היום (שלישי) משרד התחבורה ובו התחייבות כי "גשר יהודית יוקם תוך שמירה על כל העקרונות שקבע השר כץ", בהם דחייה של חצי שנה, כאשר הבנייה תערך במקביל עם בניית החישמול לרכבת, תל אביב - ירושלים בקרוב.

בתצהיר נכתב כי העקרונות שסוכמו הם; "דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות להקמת הגשר, שנועדה לאפשר לרכבת ישראל להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט החישמול בקו לירושלים, ביטול התכנית לחסימה נפרדת של נתיבי איילון, באמצע השבוע או בסופי השבוע, במהלך 6 שבועות וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב, תוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות".

התצהיר הוגש לאחר שבג"צ נעתר לבקשת משרד התחבורה ונתן פרק זמן של חודש לבחינת ביצוע העבודות של גשר יהודית. בתצהיר נכתב כי "פרויקט חשמול רכבת ישראל מהווה פרויקט לאומי ראשון במעלה ובעל חשיבות עליונה וניתנה לו עדיפות לביצוע העבודות  כאשר הנפת קורות גשר יהודית יונפו במהלך פרויקט החשמול, תוך מניעת פגיעה נוספת בציבור".
 
העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב לא יתקיימו בשבת ויבוצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים- תל אביב, כך שהעבודות לא יבוצעו בנפרד, אלא תוך כדי ביצוע עבודות החשמול וכל זאת בהתאם לנוהלי העבודה של הרכבת.

כזכור, 'גשר יהודית' שהיה אמור להיבנות בשבת כדי לא לחסום את נתיבי איילון ועורר סערה פוליטית חרדית, לאחר שסגן השר יעקב ליצמן שיגר מכתב זועם לשר ישראל כץ ומחה בפניו כי "מדובר בחילול שבת המוני, המהווה הפרה חמורה של הסטטוס קוו, תוך פגיעה קשה במסורת ישראל וברגשות רוב הציבור הישראלי, חרדי, דתי ומסורתי כאחד, הרואים בשבת קודש את יום המנוחה הלאומי".

בעקבות הדברים הודיע שר התחבורה כץ על דחיית העבודות בכחצי שנה, מה שעורר סערה פוליטית והוביל למחאה מצד תושבי האיזור החילונים וגם ראש הממשלה התבטא כי צריך לשקול את ההחלטה מחדש, שכן לא נכון לסגור את נתיבי איילון באמצע השבוע.

גשר יהודית משרד התחבורה עבודות בשבת נתיבי איילון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד