י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
משיח שקר

הקמפיין חשף: שיגעון הגדלות של יאיר לפיד

הניסיון הפתטי של לפיד לצייר מציאות אוטופית ודמיונית שתהיה כביכול תחת כס הנהגתו - רק מלמד כמה האיש הזה מסוכן למדינת ישראל וכמה צריך להרחיק אותו מכס ראש הממשלה • טור פרשנות מאת יוסי אסולין

הקמפיין חשף: שיגעון הגדלות של יאיר לפיד
יאיר לפיד צילום: גילי יערי, פלאש 90

אמש חשף יאיר לפיד את קמפיין הבחירות החדש שלו, במהלכו ניסה לשכנע את הציבור הישראלי מדוע דווקא הוא מתאים להיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. ולא נתניהו, שלדבריו: "מתנהג כאחרון העבריינים".

אלא שעיון בטקסטים שיצאו מפיו - המביכים למדי - מלמד כי האיש בטוח שהוא הוא המשיח שיביא את עם ישראל לגאולת עולמים ויאמר לכל צרותינו די.

זה היה המסר המרכזי של לפיד אמש: "אני יכול להכנס מחר בבוקר למשרד רה״מ ולהתחיל לעבוד. להוריד את הפקקים. לקצר את התורים במיון. להחזיר את ההרתעה מול החמאס בעזה. ללכת לועידה איזורית ולהתחיל את ההיפרדות מהפלשתינים. לשים סוף לכפיה החרדית. נבטל את חוק המרכולים, נחזיר את חוק הגיוס, נחזיר את לימודי המתמטיקה והאנגלית".

יו"ר יש עתיד התייגע ימים על גבי ימים כדי לכנס את כל הסוגיות הבוערות שמעסיקות את מדינת ישראל תחת קורת גג אחת - הקמפיין שלו; וסיפר לציבור, מבלי להניד עפעף, כי לו רק יתנו לו להיכנס למשרד ראש הממשלה, הוא יצליח לפתור הכל.

לשמוע את הדברים ממי שמתיימר להנהיג את מדינת ישראל, ולא להאמין. האמנם ימצא לפיד את נוסחת הקסם לשלום עם הפלסטינים, שכל ראשי הממשלות לדורותיהם כשלו בהשגתה? שמא ימציא פתרון יוצא דופן שייתן מענה לעומסים הבלתי נסבלים בכבישים? ואולי יהיה זה דווקא הוא שיצליח להכות בחמאס ללא רחם ולהותיר אותו חבול, מוכה וכנוע לעד ולעולמים? (בהנחה שיהיה ראש ממשלה לעולמים...).

לפיד ממש בטוח כי הוא האיש שבימיו תתגשם הנבואה "וְכִתְּתוּ חַרְבֹתֵיהֶם לְאִתִּים וַחֲנִיתֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת; לֹא יִשְׂאוּ גּוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּן עוֹד מִלְחָמָה, וְיָשְׁבוּ אִישׁ תַּחַת גַּפְנוֹ וְתַחַת תְּאֵנָתוֹ".

ולמה נקרא שמו יאיר? כי אור גדול היה בימיו, שבכוחו היה להמיס את כל צרותיה ובעיותיה של מדינת ישראל. טוב, זה לא באמת נאמר. אבל בקצב הזה, זה בהחלט יכול להיות קטע מהנאום הבא שלו.

והיהירות הזאת מזכירה לי משהו: היה זה בבחירות 2013, עת שכרון הניצחון עלה באפו של לפיד שעה שקיבל 19 מנדטים. 

לפיד נשאל ע"י בן שני, כתב חברת "החדשות" (אז ערוץ 2 י.א): "אתה מתמודד בבחירות הבאות על ראשות הממשלה"? והשיב: "אני מניח שכן". "אתה תנצח את הבחירות הבאות"? נשאל שוב, וענה ביהירות: "אני מניח שכן".

הסוף כמובן עגום נורא. ב"בחירות הבאות", שהתקיימו ב-2015, לא רק שלפיד נזרק אל ספסלי האופוזיציה מכס שר האוצר - לאחר כהונה גרועה למדי ונטולת הישגים בעיני רבים - אלא אף ירד מכוחו כמעט לחצי, קיבל 11 מנדטים בלבד ורק התרחק מחלום ראש הממשלה.

אז אמנם לפיד נכווה מאותה הצהרה חלולה ויש לשער כי מאז למד דבר או שניים על פוליטיקה (לפחות כך אמר לאחמ"כ), אולם היהירות היא אותה יהירות - רק שהפעם היא התלבשה בהבטחות הדמיוניות ומרחיקות הלכת שהבטיח לציבור.

לפיד, נזכיר, מקבל בין עשרה לשנים-עשר מנדטים בסקרים האחרונים - פחות ממחצית ממה שהסקרים מנבאים לנתניהו - ובכל זאת הוא מנסה למכור לציבור אשליה ורודה ומתקתקה שאין לה כל כיסוי; אשליה שתתנפץ שוב אל מול סלעי המציאות.

הניסיון הפתטי של לפיד לצייר מציאות אוטופית תחת כס הנהגתו, והעובדה שהוא באמת מאמין שהוא מסוגל לכך, רק מלמדים כמה האיש הזה מסוכן למדינת ישראל וכמה צריך להרחיק אותו מכס ראש הממשלה.

יאיר לפיד יש עתיד ראש ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד