ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נתניהו מתייחס > צפו

הכחשה: "רוסיה לא מתערבת וגם לא תתערב בבחירות"

באופן תמוה, דובר הקרמלין מפרסם הכחשה לכך שרוסיה התכוונה להתערב בבחירות לכנסת, למרות שראש השב"כ לא נקב בדבריו בשמה של מעצמה זו | נתניהו מבהיר: "ערוכים לכל תרחיש ואין מדינה שערוכה טוב יותר מאיתנו" | יו"ר ועדת המדע: "הגופים הרלוונטים נערכים בצורה מקצועית לכך"

קלפיות. אילוסטרציה
קלפיות. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

דובר הקרמלין דימיטרי פסרקוב, התייחס לדברי ראש השב"כ נדב ארגמן לפני ימים ספורים, כי מדינה זרה מנסה להתערב בבחירות בישראל, ואמר "אל תקראו את הדיווחים. רוסיה לא מתערבת וגם לא תתערב בבחירות בעולם". ההכחשה מצד הקרמלין תמוהה, משום שראש השב"כ ארגמן לא ציין שם של מדינה מסוימת.

במסיבת עיתונאים שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם השר יואב גלנט, בה הודיע על הצטרפותו לליכוד, אמר נתניהו: "אני יכול להגיד לכם דבר אחד, ישראל ערוכה לסכל התערבות קיברנטית. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ואין מדינה שערוכה טוב יותר מאיתנו". 

ביולי 2018, התובע המיוחד לנושא התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, הגיש תביעה כנגד 12 קצינים רוסים, אנשי הג'י אר יו. לפי כתב התביעה, קצינים אלו ניהלו מערכת סייבר מדינתית שעסקה בחדירה למחשבי הוועידה של המפלגה הדמוקרטית, גניבת מיילים מביכים והפצתם במספר מנגנונים שונים. לפי כתב התביעה, התוקפים השתמשו בהתקפות דיוג, בגניבת זהות ובאמצעים מגוונים להסתרת זהותם והמקומות מהם הם פועלים, בין השאר, תוך השענות על רשתות שאפשרו להם להתחזות להאקרים עצמאיים, ממקומות שונים בעולם.

הערכת קהיליית המודיעין הצהירה כי "נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה על ביצוע קמפיין השפעה בשנת 2016 המכוון לבחירות לנשיאות בארצות הברית. מטרותיה של רוסיה היו לערער את אמון הציבור בהליך הדמוקרטי בארצות הברית, להשמיץ את מזכירת המדינה לשעבר והמועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, ולפגוע בסיכוי הבחירה שלה לנשיאות". יתר על כן ציינה קהילת המודיעין כי "פוטין וממשלת רוסיה פיתחו העדפה ברורה לנשיא הנבחר דונלד טראמפ".

התייחסות זו של הרקמלין, פורסמה בעקבות הפרסום אמש (שלישי) ב'החדשות', על כך שראש השב"כ נדב ארגמן הופיע בכנס סגור של אגודת ידידי אוניברסיטת ת"א, וסיפר על אירוע צפוי בעניין הבחירות הקרובות בישראל שעלול להשפיע על תוצאותיהן. על פי הדיווח, ראש השב"כ אמר באותו כנס: "בשלב זה אני לא יודע לומר לטובת מי היא תתערב או לרעת מי, בשלב זה אני לא יודע לזהות אינטרסים, אבל תהיה התערבות באמצעות סייבר, פצחנים, האקרים וכן הלאה. אני יודע על מה אני מדבר".

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב התייחס לאזהרת ראש השב"כ, ואמר כי "ראשי מערך הסייבר מדווחים לנו בצורה ישירה וקיימת היערכות גבוהה לתרחישים של חדירה למערכות מחשוב ישראליות ממדינות זרות. לדבריו, הנושא אינו דבר חדש, ועדת המדע והטכנולוגיה שבראשותי קיימה מספר דיונים בנושא בשנה האחרונה. "הגופים הרלוונטים נערכים בצורה מקצועית לכך, מה שצריך להדאיג את כולנו הם הניסיונות הקיימים בתוך מדינת ישראל להשפיע על מערכת הבחירות". עוד אמר כי "ה'פייק-ניוז' שמופץ ברשתות החברתיות בתוך מדינת ישראל וכרגע אין מענה מקצועי מלא לכך. נבקש לכנס את ועדת המדע והטכנולוגיה בציר הזמן המידי בכדי לראות כיצד ניתן להיערך לכך".

נדב ארגמן התערבות רוסיה בבחירות קרמלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד