י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

בהתערבות יו"ר ועדת הכספים חברי בית הדין יתוגמלו על עבודתם

דיינים שהצטרפו בחודשים האחרונים לבתי הדין הרבניים לא תוגמלו על עבודתם בשל משגה שנפל בידי אנשי משרד האוצר | יו"ר ועדת הכספים והגר"ד לאו שנכנסו לעובי הקורה, הביאו לכך שהדיינים יקבלו את שכרם רטרואקטיבית ואף יזכו בעוזר אישי, לשכה, רכב ושאר זכויותיהם

בהתערבות יו"ר ועדת הכספים חברי בית הדין יתוגמלו על עבודתם
בית הדין הרבני בירושלים צילום: פלאש 90

לאחר שארבעה דיינים שנכנסו לתפקידם בבתי הדין בחודשים האחרונים לא קיבלו את השכר בשל טעות במשרד האוצר, בפעילותו של יו"ר וועדת הכספים הדיינים קיבלו תקן רשמי ומשכורתם תתקבל רטרואקטיבית.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בעת האחרונה כשעלו דיונים על תקצוב אגף הדיור הממשלתי, ביקש חה"כ משה גפני לקבל הבהרות על תקצוב בתי הדין יחסית לבתי המשפט וכן ביקש לפתור את הסאגה שנחשפה ב'בחדרי חרדים'.

כאמור, בעקבות הפעילות של גפני יחד עם הרה"ר הגר"ד לאו, סוכם עם משרד האוצר כי כבר בסוף החודש הנוכחי (ינואר 2019) יקבלו ארבעת הדיינים את שכרם ואת כל מה שנלווה לתקן, לשכה, עוזר אישי רכב ועוד, זאת בנוסף לשכר הרטרואקטיבי שלא קיבלו עד כה.

כזכור, ארבעה דיינים שהושבעו לפני כחודשיים, החלו בתפקידם בחודש הקודם ללא שכר, וזאת בעקבות כך שבמשרד האוצר חזרו בהם מהתחייבותם בפני הראשל"צ הגר"י יוסף כי הם יוסיפו תקנים לדיינים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי התקנים התווספו במהלך דיוני הוועדה למינוי דיינים, כאשר אלה לא הצליחו להגיע לסיכומים ובפעילותו של נשיא בתי הדין היוצא יחד עם מנכ"ל בתי הדין לשעבר, בסיכום עם שר האוצר משה כחלון וסגנו יצחק כהן, להוסיף חמישה תקנים.

אלא שמאחר והסיכום היה בעל פה, כאשר מונו הדיינים, הם הופתעו לגלות כי הוספת התקנים נכנסת אל הפועל רק בתחילת שנת 2019, דהיינו שהדיינים ישמשו כחודשיים בתפקיד ללא שכר.

נציין כי דיין משתכר במשכורת נאה שנעה בין 25,000 שקל ל35,000 שקל. בנוסף זוכה גם לתקנים וכן לעוזרים ולמשרד המשתווה לתקן של שופט ותקציב החזקתו עומד על סכום של למעלה ממיליון שקל בשנה.

בבתי הדין העריכו, כי מקור התקלה נבע מכך שהסיכום עם שר האוצר היה בע"פ ולא בכתב, דבר שהוביל לשינוי בהחלטתו או באי הבנה בהתחייבות המקורית, ולצורך כך פנו ליו"ר וועדת הכספים חה"כ גפני ולסגן שר האוצר יצחק כהן.


ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ארבעת הדיינים שנותרו ללא שכר עד לתחילת השנה החדשה, הם הרבנים הגאונים: הרב חביב משה, הרב מכמן עודד, הרב נפתלי הייזלר והרב אפרים בוגרד.

משה גפני שכר דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד