י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאחורי הקלעים

הסקר המלא נחשף: החרדים יגדילו את כוחם

ברקע הדיווחים על מגעים לאיחוד הסיעות החרדיות לכדי ריצה משותפת בפתק אחד לכנסת ה-21, מפרסם 'בחדרי חרדים' לראשונה, סקר שהוזמן על ידי המפלגות החרדיות ותוצאותיו מעידות כי האחדות משתלמת | החרדים יהפכו לבעלי כוח משמעותי בכנסת - הסיעה השנייה בגודלה

הסקר המלא נחשף: החרדים יגדילו את כוחם
מאוחדים / מפוצלים צילום: עיבוד ועריכה: מורן כהן

בעוד המפלגה החרדית המאוחדת עדיין לא הוקמה ונמצאת רק בגישושים ובישולים ראשונים, סקר מכון סמית' שהוזמן על ידי גורמים במפלגות החרדיות, בדק את תוצאות המנדטים במקרה של 'מפץ חרדי', והתוצאות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', הן חיוביות. כוחן של הסיעות החרדיות יגדל באופן של ריצה משותפת.

הסקר שבוצע על ידי מכון סמית' למחקר בראשות הפרופ' רפי סמית', בדק את הפוטנציאל של תמיכת הרחוב החרדי במפלגת חזית חרדית מאוחדת, כאשר המרוויח הגדול של הסקר, יהיה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שיעמוד בראשות המפלגה השנייה בגודלה בכנסת ובקואליציה.

הסקר בדק שלוש אפשרויות. ריצה נפרדת של ש"ס ויהדות התורה המאוחדת, ריצה נפרדת עם פיצול בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' וכן אפשרות של איחוד כלל המפלגות לרשימה אחת, כאשר הציבור החרדי מרוויח כשני מנדטים עוד לפני שבכלל פתחו בקמפיין הבחירות.

האפשרות הראשונה בסקר המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', מראה כי כוחה של ש"ס לא נפגע כלל והיא שומרת על שבעת המנדטים שיש לה כיום עם 21% מהציבור החרדי (ללא הציבור המסורתי - דתי), 'יהדות התורה המאוחדת' זוכה גם היא ל-7 מנדטים עם 51% מהציבור החרדי ושומרת על כוחה, כאשר 'יחד' של אלי ישי, לא עוברת את אחוז החסימה כשהתוצאה תהיה 3% מהציבור החרדי בלבד שיצביעו עבורו.

האפשרות השנייה של פיצול ב'יהדות התורה', 'דגל התורה' בראשות חה"כ משה גפני זוכה לבין ארבעה לחמישה מנדטים עם 30%, ואילו 'אגודת ישראל' בראשות חה"כ יעקב ליצמן - זוכה לבין שלושה לארבעה מנטדים, עם חשש ממשי שלא תעבור את אחוז החסימה, כאשר אחוז התמיכה הינו 23%. לפי תרחיש זה, באופן תמוה מצביעי ש"ס עוברים בחלקם לסיעות האשכנזיות - 11% ל'דגל התורה' ו-4% ל'אגודת ישראל'.

שורה תחתונה בתוצאות הסקר הרואה אור לראשונה ב'בחדרי חרדים': במקרה של אחדות כלל חרדית ברשימה אחת, כוחו של הציבור החרדי בכנסת יעלה בכשני מנדטים עוד טרם החלו בקמפיין הבחירות, כאשר דרעי יעמוד בראשה ויהפוך לאיש החזק במערכת הפוליטית, עם הסיעה השנייה בגודלה בכנסת.

נציין, כי הבדיקה נערכה כסקר טלפוני שבוצע ב-8.1.2019 בקרב 420 איש/ה כמדגם מייצג של האוכלוסייה החרדית בישראל בפיזור ארצי.

חלוקת המרואיינים לפי הזרמים: ליטאי - 33%; חסידי - 30%; ספרדי - 25%; הפלג הירושלמי - 3%; חרד"לי - 5%; אחר- 4%.

חרדים סקר סקר בחירות רפי סמית מכון סמית יהדות התורה ש"ס בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד