י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השב"כ מתקפל?

הטרור היהודי: ארבעה מהקטינים משתחררים

ארבעה מהקטינים שהיו עצורים בשב"כ בחשד לביצוע מעשי טרור, בהם רצח ערבייה אם לתשעה באמצעות השלכת סלע - משתחררים, מעצרו של אחד הוארך | עורכי דינם: "שוב השב"כ גרם נזק נפשי לנערים חפים מפשע" |השב"כ ממשיך להתנער: "כל מהלכי החקירה בוצעו תחת פיקוח"  

הטרור היהודי: ארבעה מהקטינים משתחררים
אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בשב"כ ובמשטרה חוקרים מזה כחודשיים, פיגוע טרור שגרם למותה של עאישה ראבי, תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים, סמוך ליישוב רחלים. בעקבות פעולות לאיסוף מודיעין וראיות נעצרו לחקירה מספר קטינים, תלמידי ישיבת "פרי הארץ", בחשד שהיו מעורבים בפיגוע בו נזרקה האבן שגרמה למותה של המנוחה.

מעצרם עורר סערה רבה, מאחר ובמשך שבוע נמנע מהם לפגוש עורך דין או את הוריהם, ולטענת פרקליטיהם החקירות נערכו בתנאים קשים.

ארבעה מתוך חמשת הקטינים העצורים בשב"כ ושעברו חקירות קשות ושהו ימים אורכים ללא שפגשו עו"ד, ישוחררו ממעצרם בתנאים מגבילים. חשוד נוסף שהובא לבית המשפט, מעצרו הוארך בשישה ימים נוספים.

עו"ד חי הבר מארגון 'חוננו' אומר הבוקר: "לצערנו כצפוי הודיע עכשיו השב"כ לבית המשפט כי הוא מבקש לשחרר ממעצר את כל החשודים למעט אחד. אנו כמובן שמחים על כך אבל נדרוש כי יבוצע תחקיר הכיצד הגיע השב"כ למצב כזה בו חוקר בחקירות כה קשות חפים משפע תוך התעלמות מוחלטת מזעקתם וזעק המשפחות ועו"ד. שוב השב"כ גרם נזק נפשי לנערים חפים מפשע".

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את אחד החשודים, הגיב ואמר, "מהרגע הראשון טענתי שהחשד אינו רציני ומרגע שראיתי את הספינים של השב"כ ושמעתי על ההדלפות המגמתיות, היה ברור שהמעצר נבע בעיקר משיקולים של יחסי ציבור לשב"כ. אינני מבין כיצד הפרקליטות איפשרה את המעצרים, כאשר היה ברור מלכתחילה כי אין חומר של ממש הקושר את החשודים ובתוכם מרשי למעורבות במעשה. מרשי שהה 12 ימים בחקירה קשה שגרמה לו לטראומה, וכעת נשאלת שאלה אחת: מי יפצה אותו על אותה הטראומה? אני מצפה מחוקרי השב"כ לערוך חשבון נפש, ואני מעריך כי כל העצורים בפרשה ישוחררו גם הם תוך זמן קצר".

לעומת זאת, בשב"כ מגיבים ואומרים, "יודגש כי כל מהלכי החקירה בוצעו תחת פיקוח שיפוטי הדוק מצד הפרקליטות ובתי המשפט, וכי במהלך החקירה זכו הנחקרים לכלל התנאים המתחייבים בחוק בהתאם לגילם ולאמונתם".

מעצרו של אחד החשודים הוארך בשישה ימים, וכן הוחלט כי בעניינם של חלק מהחשודים ניתן לבצע את פעולות החקירה הנדרשות כשהם נתונים במעצר בית ותחת תנאים מגבילים.

על פי הודעת השב"כ, כלל הראיות והממצאים שנאספו עד כה בחקירה הועברו לפרקליטות מחוז מרכז, אשר ליוותה את החקירה מראשיתה, ולאחר שזו תסיים את ניתוח הראיות וממצאי החקירה יוחלט על המשך ההליכים המשפטיים.

"מאז ביצוע המעצרים", כך השב"כ, "התנהל מאמץ יזום ומתמשך של גורמים בעלי אינטרס, שנועד לשבש את מהלכי החקירה, לרבות הפצת מידע כוזב ביחס להתנהלות החקירה, תוך הכפשת שירות הביטחון הכללי ועובדיו".

לסיום, מחדדים שוב "שירות הביטחון הכללי מדגיש כי הארגון לא יירתע וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעילות טרור באשר היא".

קטינים טרור יהודי רחלים שב"כ חשד לרצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד