י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אחרי חצי יובל

שר התורה והצלם ביקשו סליחה זה מזה

צלם חרדי מארה"ב סגר מעגל אחרי עשרים וחמש שנה שצילם את שר התורה והגיע עם בנו להתברך לרגל הבר מצווה של בנו. הסיפור המלא כפי שפורסם ביתד באנגלית 

שר התורה הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר
שר התורה הגר"ח קנייבסקי. צילום: שוקי לרר

צלם מפורסם בארה"ב בשם שמחה וויינמן, הגיע לישראל לפני 25 שנה וצילם את שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כשהוא מאכיל חתולה בלי חליפה בשעות הבוקר המוקדמות. הגר"ח שראה אותו מצלם ואמר לו שהוא לא מרוצה, הצלם קיבל את הבקשה הוציא את סרט הצילום (פילים) וזרק אותו לפח לעיני שר התורה.

את הסיפור המדהים הזה פרסם העיתון "יתד נאמן" בשפה האנגלית, בסוף השבוע שעבר מסופר כי אותו צלם הגיע אחרי 25 שנה עם בנו שחוגג בר מצווה, להתברך אצל שר התורה. אביו הכניס את הילד לגר"ח, והגר"ח מיד זיהה אותו, ואמר לו "כבר 25 שנה שאני רוצה לבקש ממך מחילה". הצלם שהיה בהלם ענה לגר"ח, "גם אני רוצה לבקש מחילה כי צערתי את גדול הדור".

הצלם היה בהלם גדול, "עברו 25 שנה, הייתי אז בחור צעיר ואהבתי לצלם, הגעתי לביתם של גדולי ישראל לצלם בשביל ההנאה, וצילמתי את הגר"ח, והרב אמר לי שהוא לא אוהב את זה, הגר"ח היה עם הטלית קטן מעל החולצה והאכיל חתולה כדי שלא יהיה צער בעלי חיים, אני צילמתי והגר"ח לא אהב, אז הוצאתי את הסרט צילום וזרקתי לפח".

הצלם סיפר שהוא לא האמין "שהגר"ח יזהה אותו אחרי כל כך הרבה שנים". הצלם נשאר עם הילד אצל הגר"ח במשך עשרים דקות תמימות, למי שיודע זה מושגים של נצח. הצלם אמר לילד לפני הכניסה לבית הרב, "יהיה לנו עם הרב רק כמה שניות, הרב מברך ויוצאים".

הרב חיים קנייבסקי צלם חתולה בקשת מחילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד