י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לאחר שהקופה קרסה כלכלית

דיני נפשות: 200 רבנים ב'כנסייה הגדולה' • תיעוד

רבני העיר החרדית התכנסו ל'כנסייה גדולה' • המטרה: חידוש וביסוס מערכות הצדקה בעיר ביתר עילית • ראש בית הדין: "במקום לדון בדיני ממונות אנו נאלצים לדון בדיני נפשות" | צפו בתיעוד מכינוס החירום

דיני נפשות: 200 רבנים ב'כנסייה הגדולה' • תיעוד
הכנסיה הגדולה בביתר עילית צילום: באדיבות המצלם

מעמד היסטורי התקיים במוצאי שבת במתנ"ס פריימן שבעיר התורה והחסידות בהרי יהודה - ביתר עילית, בהשתתפותם של כלל רבני הקהילות, האדמו"רים ומורי ההוראה בעיר.

את הכינוס המיוחד שנקרא בשם 'הכנסייה הגדולה' יזמו חברי בית הדין של העיר, כשאת ההחלטה על הכינוס קיבלו בדיון חירום שהתקיים לפני כשבועיים, זאת נוכח ההתרחבות המואצת של האוכלוסייה בעיר אשר הביאה לקריסת קופת הצדקה העירונית.

את המעמד פתח ראש בית הדין הגאון רבי צבי ברוורמן שאמר, "החובה של קיום קופת צדקה היא על רבני העיר, והאחריות עלינו – דייני ורבני העיר, וגבאי הצדקה המסורים הם השליחים שלנו".

"במקום לדון בדיני ממונות אנו דנים בדיני נפשות, מגיעים לשולחננו מקרים מזעזעים שפשוט קשה להעלותם על הדעת, ואין הקומץ משביע את הארי", הוסיף האב"ד. בהמשך דבריו העמיד את העקרונות שנקבעו במושב בתי הדין, על פיהם תפעל הקופה העירונית.

באסיפה נשא דברים רבה של ביתר, הגאון רבי יעקב תופיק-אביעזרי שאמר: "למעשה, הקמת קופת הצדקה מחדש הינה תיקון גדול, הרי נפסק ברמב"ם כי אסור לגור בעיר שאין בה קופת צדקה, אנו מכירים מקרים על בתים שאין לחם כפשוטו, והחובה לדאוג לבני העיר היא על כל היושבים כאן".

במהלך הערב נערך דיון בין רבני העיר על עתיד קופת הצדקה. בין היתר הועלו רעיונות יצירתיים למקסם את מערך גיוס התרומות, וכן את מערך חלוקת התמיכות.

צפו בתמונות מהכינוס:

 

ביתר עילית הכנסיה הגדולה הרב צבי ברוורמן קופת צדקה תופיק אביעזרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד