ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
פרסום ראשון

בגלל סגן השר החרדי - גנץ אמר 'לא' ללפיד

מפלגות השמאל מקיימות מגעים במטרה לגבש איחוד של הגוש המפוצל, אך מתברר כי בגלל החרם שהטיל סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן על יו"ר 'יש עתיד', בני גנץ הודיע ללפיד כי הוא איננו מעוניין להתאחד עמו למפלגה אחת | במקביל: לפיד מקיים מו"מ עם לבני כדי לצרפה למפלגתו

בגלל סגן השר החרדי - גנץ אמר 'לא' ללפיד
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: תומר נויברג ומרים אלסטר, פלאש 90

פרסום ראשון: בעוד המאמצים לאחד את הגוש המרכז - שמאל נמשכים, יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' בני גנץ הודיע בימים האחרונים ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי הוא לא מעוניין להתאחד עימו למפלגה אחת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אחת מהסיבות שהובילו את גנץ להודיע ללפיד על סירובו להתאחד עמו, זהו החרם שהטיל יו"ר אגודת ישראל סגן השר יעקב ליצמן, שמסרב לשבת בקואליציה עם יאיר לפיד.

לדברי גורמים המעורים בשיחות המשא ומתן, גנץ הודיע ללפיד כי החרם של ליצמן מהווה מכשול להקמת קואליציה, שכן יהדות התורה יחד עם ש"ס יהיו גורמי מפתח לכל קואליציה שתקום.

לדברי הגורמים, גנץ מעוניין להיכנס לפוליטיקה בכדי לשנות את המדיניות הנוכחית, ולכן הוא אינו מעוניין להישאר עם "יש עתיד" באופוזיציה ללא יכולת עשייה ממשית.

החלטת גנץ נובעת מהיחסים הרעועים של יו"ר 'יש עתיד' עם הציבור החרדי. ליצמן נמנע מלשוחח עם לפיד, ולא החליף מילה עמו מאז נכנס לפוליטיקה לפני כ-6 שנים, ומאז הוא מצהיר בכל הזדמנות כי לא ישב יחד עם לפיד בקואליציה.

לאחרונה החרם נמשך כאשר גם יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הודיע אף הוא שיסרב לקחת חלק בקואליציה עם לפיד.

בתוך כך, 'הארץ' דיווח כי לפיד מקיים בימים האחרונים מגעים שקטים עם ח"כ ציפי לבני יו"ר התנועה שהתפצלה ממפלגת 'העבודה'.

לפיד מצידו הגיב, "ציפי אני שתינו קפה ביום חמישי אחרי הפיאסקו שהיה להם במחנה הציוני. אני נפגש עם אנשים באופן מסודר ואם יהיה מה להודיע נודיע. בראייתי - לפני פברואר לא יהיו חיבורים".

ממפלגתו של בני גנץ 'חוסן לישראל' נמסר ל'בחדרי חרדים': "אפקט גנץ משנה את המערכת. לא נתייחס לשמועות".

ממפלגת 'יש עתיד' נמסר בתגובה: לפיד משוחח ונפגש עם כל המועמדים הרלוונטים לחיבורים פוליטיים, במטרה לצרף ל'יש עתיד' את כל מי שמעוניין להוביל איתנו שינוי בסדר העדיפויות של המדינה.

יש עתיד יאיר לפיד בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד