י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חיפשו ברשת 'נישואין אלטרנטיביים' - הופנו לרבנות

דו"ח שפילח את מגמות הנישואין האלטרנטיביים לשנת 2018 חשף גם את התחכום שנוקטים אלה שפועלים כדי להגביר את שיעור הנרשמים לנישואין ברבנות

חיפשו ברשת 'נישואין אלטרנטיביים' - הופנו לרבנות
חופה. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

נתוני הנישואין האזרחיים והאלטרנטיביים בישראל מטרידים, אולם במכתב ששלח הרב ישראל מאיר ריאני, יו"ר 'בנועם דניאלי' לרה"ר לישראל, נחשף דוח פנימי שמפלח את מגמות הנישואין האלטרנטיביים בישראל לשנת 2018 וממנו עולה שהמגמה דווקא בירידה.

מדובר על ירידה של 7.5% בשיעור הנישואין האזרחיים. לתוצאה הזו, כך.מתברר, אחראים גם פעולות מתוחכמות שנעשו ברשתות החברתיות שנועדו לאתר את הזוגות החילוניים הפוטנציאליים לנישואין אלטרנטיביים ולשכנע אותם להינשא ברבנות.

במכתב ששיגר הרב ריאני הוא חושף את הנתונים ואת השיטה המפתיעה: "מחברי הדוח סקרו את כל הזוגות שעמדנו עימם בקשר וקטלג אותן לפי הבחירה הראשונית שלהם לנישואין. 39% הזוגות שיצרו עמנו קשר התעניינו על נישואין אזרחיים, 18% חיפשו מידע על הליך רפורמי, 31% נוספים היו לקראת רישומי נישואין אלטרנטיביים ו12% התבררו כזוגות פסולי חיתון (מצ"ב תרשים). לשמחתנו, 90% מכלל הזוגות שטופלו על ידנו הופנו בסופו של תהליך לרישום נישואין כהלכה ברבנות".

איך זה עבד? במילה אחת: טרגוט. "מדובר באלפי זוגות", מציין הרב ריאני, "שהגענו אליהם על ידי קמפיין רחב וממוקד במדיה וברשתות החברתיות, במסגרתו איתרנו כל צעיר וצעירה שהתעניינו או חיפשו מידע ברשת על נישואין אזרחיים ואלטרנטיביים ותחת זאת הבאנו לידיעתם את מהפיכת השירות שמובילה הרה"ר לישראל עם המשרד לשירותי דת והמועצה"ד, בפיקוחו של הרב חזקיהו סאמין שליט"א".

"הקמפיין הביא לידי כך, שזוגות רבים שחשבו להינשא בנישואין אלטרנטיביים זכו לקבל את המידע הנכון, ולשמחתנו, בסופו של דבר, גם עשו את הבחירה הנכונה", מסיים הרב ריאני.

נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד