י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"שידול להמרת דת"

עיריית תל אביב תסיר פרסומים מיסיונריים

בעקבות פנייה דחופה: עיריית תל אביב תסיר פרסומים מיסיונריים מ'ספריות הרחוב' העירוניות • בתגובה לפניית ארגון 'אור לאחים', אמרו בעיריי כי "הנהלת העירייה הנחתה להסירם מהמדפים"

עיריית תל אביב תסיר פרסומים מיסיונריים
פרסומי המיסיון המדוברים צילום: המצלם

במענה לפניית ארגון 'אור לאחים', שהתריע על כך שגורמים מיסיונריים מנצלים את ספריות הרחוב במטרה להטיף להמרת דת, הודיעה עיריית תל אביב כי היא תמנע פרסומים מיסיונריים בבמה הציבורית הפתוחה לציבור הרחב.

במכתב ששלח אל ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, עם העתקים לחברי מועצת העיר הרב נפתלי לוברט ולרב נתן אלנתן, התריע הרב בנימין וולקן, ראש האגף למאבק בכתות ובמיסיון בארגון 'אור לאחים', על ניצול לרעה של שירות עירוני לצורך פעילות מיסיונרית להמרת דת.

המכתב מתייחס לפרוייקט החברתי שמפעילה עיריית תל אביב 'ספריות רחוב', המבוסס על הרעיון של 'קרא ותן לקרוא', במסגרתו ניתן לשאול ספרים לקריאה במקום או בבית וגם לתרום ספרים לטובת המבקרים האחרים.

כעת מתברר כי גופים מיסיונרים מנצלים את המיזם שפונה לכלל הציבור, כולל קטינים, על מנת להכניס ספרים, דיסקים, פליירים וחומרי הטפה להמרת דת לציבור הרחב בישראל.

בתגובה לפניית 'אור לאחים', בחנה עיריית תל אביב את הנושא ואמרה כי "הנהלת הספרייה הנחתה את העובדים לבדוק האם הונחו פלאיירים העוסקים בפרסומים של כת (שמוגדרת כך בישראל), ולהסירם מהמדפים".

לדברי הרב וולקן: "מדובר במעשה פלילי, בפרט כאשר מדובר בפניה לקטינים לשם שידול להמרת דת. אודות לערנות האזרחים בתל אביב ולפעילות העירייה, הצלחנו לסכל עוד ניסיון נואל של גופים מיסיונרים לפעילות הטפה להמרת דת".

מסיונרים תל אביב ספריה עיריית תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד