י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רצח בני הזוג בירושלים

זק"א: "יש היתר נתיחה ע"פ ההלכה" - הקיצונים מוחים ויש עצורים

הבוקר הותרו לפרסום שמות זוג הנרצחים, שנמצאו דקורים בדירתם בירושלים | כדי להגיע לחקר האמת, תתבצע נתיחה הדרגתית על פי ההלכה ובתיאום עם המשפחה, כך אומר איש זק"א ל'בחדרי' | בינתיים, במאה שערים פשטה השמועה על הכוונה לנתחם ויצאו למחות נגד המעשה • צפו 

זק"א: "יש היתר נתיחה ע"פ ההלכה" - הקיצונים מוחים ויש עצורים
הפגנה ברחוב בר אילן בירושלים צילום: מחאות החרדים הקיצונים

בשעה האחרונה מפגינים עשרות קיצונים בצומת הרחובות בר אילן וירמיהו בירושלים, במחאה על הכוונה לבצע נתיחה שלאחר המוות בבני הזוג תמר (68) ויהודה (71) כדורי ז"ל, שאותרו אתמול (ראשון) בביתם בשכונת ארמון הנציב, כשהם דקורים וללא רוח חיים.

החקירה בעניין בני הזוג שמתנהלת ביחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים, נמצאת תחת צו איסור פרסום באישור השופטת מיקה בנקי, כך שבשלב זה לא ניתן להוסיף פרטים מעבר לכך שכל כיווני החקירה נבדקים, הרקע הלאומני והרקע הפלילי.

מיכאל גוטווין, רכז המחלקה המשפטית של זק"א אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי תתבצע נתיחה בהסכמה, על פי כללי ההלכה: "עו"ד דרור שוסהיים יחד עם המשפחה, ערך שיחה עם חוקרי המשטרה וד"ר חן קוגל מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית. על פי מה שהוסכם, הנתיחה תיעשה בהדרגתיות, כמה שפחות לפגוע בכבוד המת".

גוטווין מסביר כי בפסיקה ההלכתית יש היתר לבצע את הנתיחה בתנאים מסוימים, כדי שלא יהיה מצב שרוצח מסתובב חופשי ובכך ישנו סיכון לחיי אדם, דבר המקובל על הרבנים של זק"א ובפיקוח של רב המכון הפתולוגי במכון לרפואה משפטית באבו כביר, הרב יעקב רוז'ה.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוסיף גוטווין, כי מצב שכזה חוסך זמן יקר של ריצה לערכאות משפטיות, והתוצאה של הסכמה מראש מביאה בדרך כלל לשמירה על כבוד המת, יותר מאשר פסיקה של בית משפט.

בני הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל, אותרו אתמול בשעות הערב המוקדמות, דקורים בביתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים. לזירת הרצח הגיע אמש ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, על מנת לראות את גופות בני הזוג בזירת הרצח, ולאחר מכן הגופות הועברו למכון לרפואה משפטית שבניהולו. גופות בני הזוג, נמצאו ללא רוח חיים עם סימני אלימות, כאשר כל אחד מהם נמצא בחדר אחר בבית. על פי הודעת המשטרה, לא נמצאו סימני פריצה בפתחו הבית והדלת הייתה נעולה מבפנים.

"יש בזירה שני אנשים מבוגרים שיודעים שהם נרצחו" עדכן מוקדם יותר מפקד תחנת עוז, סגן-ניצב שימי מרציאנו. במשטרה אמרו כי נבדק החשד לדקירה על רקע לאומני וגם פלילי, "כל הכיוונים נבדקים. מחוז ירושלים מפעיל את כל האמצעים שברשותו כדי להגיע למרצחים".

דוד, חבר המשפחה, סיפר כי נהג לפגוש את המנוח ז"ל "אנחנו לומדים ומתפללים יחד", ובימים האחרונים לא הרגיש שינוי במצב רוחו. "מדובר באדם שהתחשב באשתו בצורה בלתי רגילה" סיפר. לדבריו הבעל חזר בתשובה לפני עשרות שנים, ובמשך השנים תמך באשתו. "הוא לא דיבר על אשתו, שהייתה חולה ואנחנו יודעים את זה 30 שנה. הוא תמיד התחשב באשתו בצורה בלתי רגילה. הם חיו חיים טובים מאוד. יש להם שני בנים ובת ולא היו להם בעיות".

לפני כשבוע, באותו הרחוב, נערה בת 15 נפצעה קל מדקירה ברחוב מרדכי אלקחי, היא פונתה לבית החולים שערי צדק עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון. לדברי הנערה, ככל הנראה ערבי הגיח מאחוריה ודקר אותה ונמלט. המשטרה פתחה בסריקות אולם חקירה זו טרם פוענחה.

רצח בירושלים ניתוחי מתים זק"א צו איסור פרסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד