י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תנמיכו ציפיות

השלג בדרך לירושלים, ייערם רק ס"מ בודדים

השלג עושה צעדים בטוחים לקראת כיסוי העיר ירושלים ושאר פסגות ישראל בלבן | תנמיכו ציפיות: ההיערמות לא תעלה על 5 סנטימטרים

השלג בדרך לירושלים, ייערם רק ס"מ בודדים
שלג צילום: הדס פרוש, פלאש 90

השלג מתקרב: בעוד יומיים, השלג לא יהיה נחלת החרמון, פסגות הרי הצפון והגליל בלבד, אלא גם בירושלים, גוש עציון והשומרון יזכו התושבים להנות ממשקע אטמוספירי בצורת פתיתי קרח גבישיים ואווריריים שייפלו מהעננים אל הקרקע.

בשירות המטאורולוגי מעריכים כי החל ממחר (שלישי) בלילה יתחדשו הרוחות הדרום מערביות החזקות ברוב אזורי הצפון והמרכז, עם משבים של למעלה מ-35 קשרים, כ-70 קמ"ש. ברביעי בבוקר יתחילו גשמים חזקים מלווים בסופות רעמים וברד בצפון הארץ, ומהצהרים הם יתפשטו בהדרגה עד צפון הנגב. קיים חשש להצפות בעיקר בצפון, ומשעות אחה"צ גם לשטפונות באזור הבקעה, מדבר יהודה וים המלח.

ביום רביעי משעות הבוקר ירד שלג בחרמון, ובהדרגה יתפשט לפסגות הגליל והגולן הגבוהות מ-1000 מטרים. לקראת אחר הצהרים צפוי לרדת שלג גם בפסגות מעל 800 מטר, כולל צפת. על פי השירות המטאורולוגי, צפויה היערמות השלג על הקרקע.

משעות הצהרים המאוחרות ביום רביעי, צפוי שלג גם בפסגות הרי המרכז מעל 1000 מטר, כולל היערמות על הקרקע, תחילה באזור פסגות השומרון ובהמשך באזור גוש עציון וחברון. משעות אחר הצהרים ועד אמצע הלילה בלבד, קיים סיכוי לשלג גם בפסגות מעל 800 מטר, כולל ירושלים. אולם בגובה זה, ההיערמות לא תעלה על 5 סנטימטרים. במהלך הלילה השלגים יפסקו בהדרגה בצפון ובמרכז והרוחות יחלשו.

גובה הגלים עלול להגיע ל-6-4 מטרים (גל סיגניפיקנטי). ביום חמישי כבר לא צפויים לרדת משקעים, ורוב השלגים שכן נערמו יפשירו.

שלג ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד