י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דאגה בליכוד

אלקין חושש: דרעי יחבור לממשלת שמאל שתקום

מערכת הבחירות לכנסת ה-21 נמצאת בעיצומה ושוב עולה החשש מנפילת הימין בישראל והקמת ממשלת שמאל • השר זאב אלקין הביא לידי ביטוי את החשש מניצחון השמאל וחבירת ש"ס לממשלה שמורכבת ממפלגות המרכז-שמאל, כשלדבריו כמעט לא הייתה ממשלה כזו בהיעדר ש"ס

אלקין חושש: דרעי יחבור לממשלת שמאל שתקום
אלקין ודרעי במליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

האם נתניהו לא יעמוד בראשות הממשלה הבאה? אם עבורנו סיטואציה שכזו נראית רחוקה מהמציאות, ישנם בכירים בליכוד שמעלים חשש כי השמאל יצליח להקים ממשלה. בכיר בליכוד אף מתריע מכך שהשר דרעי או כחלון יסייעו לכך.

בראיון למהדורה המרכזית ב'קול ברמה' בהגשת משה גלסנר, אמר השר זאב אלקין כי, "ראש הממשלה אמר שהמצב כיום הוא הבסיס לממשלה הבאה" אלא שלטענתו, "הבחירות האלו הם בחירות לא פשוטות. הפערים בין הגושים, גוש שמאל וגוש ימין הם לא גדולים ולכן, כדי להבטיח את הניצחון של המחנה הלאומי, הדרך היחידה לעשות זאת, היא לדאוג שדווקא הליכוד תהיה הרבה יותר גדולה משאר המפלגות".

"יש הרבה כוחות שהם באמצע, הם יכולים ללכת עם שני הצדדים", הוסיף אלקין שאמר עוד, "כחלון יכול ללכת עם שני צדדים, ליברמן כבר הלך עם הצד השני, ש"ס יכולה ללכת עם שני הצדדים, גם זה כבר היה במצבים השונים".

אלקין רמז כי ש"ס, היא זאת שעלולה לסייע להקמת ממשלת שמאל בראשות גנץ ואמר, "אני לא חושש שש"ס תלך עם השמאל כבחירה מלכתחילה, אבל בדיעבד לא חסר דוגמאות. כמעט ולא הייתה ממשלת שמאל שש"ס לא ישבה איתה".

"השאלה היא האם ברור לכולם שהליכוד צריך להרכיב את הממשלה, ואם תהיה מפלגת מרכז - שמאל בגודל זהה לליכוד לא ברור האם נתניהו יצליח להרכיב את הממשלה הבאה. צריך לדאוג שהפער שיש כיום בין הליכוד למפלגות השונות ימשיך", אמר.

ש"ס זאב אלקין שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד