י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אנחת רווחה?

האחריות לשיפוץ הכותל עברה לוועדה עם הרוב החרדי

האחריות לאישור שיפוץ מתחם הכותל הנשלט לצערנו בידי רפורמים, עברה לידי הוועדה המקומית בירושלים בה ניתן למצוא רוב חרדי

האחריות לשיפוץ הכותל עברה לוועדה עם הרוב החרדי
יונתן זינדל, פלאש 90

סוף לסאגה? אחרי אי וודאות ממושכת, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים הודיעה כי לא תכריע בשיפוץ הכותל ותעביר את ההכרעה חזרה לוועדה המקומית שתדון בעניין.

לאחר שלושה דיונים שהתקיימו בתקופה האחרונה בוועדה המחוזית ולאחר התנגדות שהובילו חברי הוועדה החרדים יוחנן וייצמן וישראל קלרמן, שלוותה גם בפניות של עו"ד בדרישה שלא לדון בשיפוץ הכותל הרפורמי, הוועדה הודיעה היום (שני) כי לא תכריע בסוגיה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שמוביל ההחלטה הוא ראש העיר משה ליאון, שפנה באמצעות הלשכה המשפטית של העירייה, כאשר ההיתר שמבקשים לקבוע למתחם הכותל הרפורמי תהיה רק בסמכות הוועדה המקומית.

נציין כי בוועדה המקומית שעומדת בראשות נציג חרדי, סגן ומ"מ ראש העיר אליעזר ראוכברגר ובקרב חבריה יש רוב חרדי, כך שקשה לראות את הוועדה מעבירה את האישור הדרוש לשיפוץ הכותל.

כזכור, מדובר בסאגה מתגלגלת שהחלה לפני כשנה עם העברת הסמכויות של השרה מירי רגב לשיפוץ הכותל הרפורמי לידי ראש הממשלה, מה שהוביל למשבר פוליטי בין החרדים לנתניהו.

כשנכנס משה ליאון לתפקיד, פנה באמצעות מנכ"ל העירייה אמנון מרחב בדרישה שהוועדה המקומית לא תדון בסוגיה הרגישה ותקבל הכרעה שתביא למשבר עם החרדים בעיריית ירושלים.

בשיא המאבק, פרסם 'בחדרי חרדים' הקלטה של בכיר הפלג הירושלמי יהושע פולק שתקף את ליאון ואמר כי, "מנכ"ל העירייה כותב מכתב שכל הרבנים נגד זה, הולך מנכ"ל העירייה בשם ראש העירייה החדש, שהוא קם על ידי החרדים ואומר אנחנו מסתלקים מזה, תדונו אתם, תאשרו את זה".

הוועדה המחוזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד