י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מוכנים?

בירושלים נערכים לשלג: 150 מפלסות ו-250 טונות מלח

עיריית ירושלים תפעיל על פי הצורך כ-150 מפלסות שלג, טרקטורים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים | כך נערכים לפתיתים שיצבעו את עיר הקודש בלבן

בירושלים נערכים לשלג: 150 מפלסות ו-250 טונות מלח
טרקטור מפנה שלג בי-ם ב-2013 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השלג יגיע מחרתיים (רביעי) לירושלים, זה כבר כמעט וודאי. על פי התחזית, משעות אחר הצהרים ועד אמצע הלילה בלבד, קיים סיכוי לשלג גם בפסגות מעל 800 מטר, כולל ירושלים. אולם בגובה זה, ההיערמות לא תעלה על 5 סנטימטרים. במהלך הלילה השלגים יפסקו בהדרגה בצפון ובמרכז והרוחות יחלשו.

על-פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, בימים הקרובים צפויה מערכת חורפית עם רוחות חזקות, טמפרטורה נמוכה וסיכוי לשלג שעשוי אף להיערם למספר סנטימטרים. בעקבות כך, עיריית ירושלים נערכת לשלג.

העירייה תפעיל על פי הצורך כ-150 מפלסות שלג, טרקטורים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. העירייה הצטיידה ב-250 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג. במידה וירד שלג, תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים, למתן מענה לכוחות החרום וההצלה לטיפול באירועי חרום והצלת חיים. התושבים מתבקשים שלא לנהוג ברכבים פרטיים ולהישמע להנחיות הרלוונטיות לנסיעה בצירי הכבישים בתוך העיר ומחוצה לה.

לתושבים מומלץ לבדוק תקינות מערכת החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור ולהצטייד גם באמצעי חימום לא מבוססי חשמל, לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות, לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום ובמטען גיבוי לטלפונים סלולריים, להצטייד באת חפירה לפינוי הכניסות לבתים במידת הצורך, לחזק אנטנות, דודי שמש, סככות וחפצים אחרים על הגגות, ולהכין מלאי מזון בסיסי למספר ימים, כולל מים. בנוסף, מומלץ לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה, או לעוף כמו עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים.

במידת הצורך, באתר עיריית ירושלים יופעל 'אתר שלג', בו יוכלו התושבים לקבל מידע מעודכן מכלל הגורמים בעיר על מצב הצירים בעיר, מערכת החינוך, תחבורה ציבורית, חשמל ועוד. מינהל החינוך נערך ויקיים הערכות מצב בדבר קיום או אי קיום לימודים במהלך השלג ולאחריו. מפאת האחריות לשמירה על ביטחונם של הילדים, הודעה על הלימודים תתקבל בהתאם להערכות מצב, ויש להתעדכן בכלי התקשורת ובאתר העירוני.

שלג בירושלים מפלסות שלג טרקטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד