י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הדיח את אריאל

היו"ר החדש של 'האיחוד הלאומי': סמוטריץ'

אחרי חמש עשרה שנים בתפקיד, בצלאל סמוטריץ' הדיח את היו"ר המיתולוגי אורי אריאל מהתפקיד ויעמוד בראשות 'האיחוד הלאומי' | המשמעות: אריאל יפרוש מהחיים הפוליטיים | החידה: מי יוביל את 'הבית היהודי'? 

היו"ר החדש של 'האיחוד הלאומי': סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' צילום: הלל מאיר

דרמה בציונות הדתית: חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' נבחר ליו"ר מפלגת האיחוד הלאומי אחרי שגבר הערב (ב') על השר אורי אריאל, בתום 15 שנה בתפקיד, בבחירות פנימיות שנערכו על ראשות המפלגה.

מתוצאות הבחירות לתפקיד היו"ר עולה, כי בצלאל סמוטריץ' זכה ב-83 קולות ולעומתו, היו"ר לשעבר אורי אריאל זכה ל-40 קולות בלבד.

אורי אריאל הודיע לאחרונה כי באם יפסיד את ראשות המפלגה יפרוש מהחיים הפוליטיים, מה שצפוי להתרחש בקרוב.

סמוטריץ' נבחר לכנסת ה-20 לראשונה וכיהן כחבר כנסת מטעם 'האיחוד הלאומי', ובלט על שאר חבריו למפלגה והיה נתון למתקפות מצד האופוזיציה כמעט בכל נאום שנשא.

היו"ר הנבחר גם בלט כמי שהיה חלק מהכוח החרדי בנושאי דת, ובשעה שחבריו לסיעה שתקו בענייני חילול שבת וחילול הכותל, סייע סמוטריץ' לסיעות החרדיות במאבקם ולפעמים אף הקצין מהם.

הניצחון של סמוטריץ' צפוי לרענן את שורות המפלגה המסורתית, אך טרם ברור לאן היא צפויה ללכת ומוקדם לדעת מי יעמוד בראשות הבית היהודי, עמה היא מתמודדת גם לכנסת הקרובה.

יו"ר האיחוד הלאומי הנבחר מסר הערב לאחר ההכרזה על בחירתו: "חברים ושותפים יקרים, תודה על האמון. אין בי שמחה עכשיו. יש בי אימה ויראה מכובד האחריות שהטלתם זה עתה על כתפיי. הנני העני ממעש, נרעש ונפחד. הערב, כאן בירושלים, אנו אומרים בקול צלול: הציונות הדתית היא התנועה המשפיעה ביותר במדינת ישראל! והיא ממשיכה ותמשיך בכך במלא המרץ".

סמוטריץ' פנה לשותפה הפוליטית, "מכאן אני קורא לחברנו בבית היהודי בואו נתחבר מחדש. זה זמן אחדות. אני מקווה שחברינו בבית היהודי יצליחו לייצב במהרה את הספינה שלהם, לעצב את רשימתם ולהתחבר מחדש".

במפלגתו של בנט 'הימין החדש' ביקשו לברך את היו"ר הנבחר. ״אנו מברכים את בצלאל סמוטריץ על בחירתו ליו״ר האיחוד הלאומי. הוא איש אידיאולוגיה ועשיה שפיו וליבו שווים. ‬‫כעת, כל אחד בדרכו יביא להגדלת גוש הימין למען עתיד המדינה ולמען שלמות ארצנו.‬ ‫אנחנו מודים לשר אורי אריאל על שנות פעילות ארוכות שיחקקו בתולדות הציונות״.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הנבחרת של מפלגת האיחוד הלאומי תורכב באופן הבא:

1. יו"ר האיחוד הלאומי הנבחר ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

2. מזכ"ל האיחוד הלאומי: אופיר סופר.

3. ח"כ לשעבר אורית סטרוק

4. יוסי כהן

5. עמיחי אליהו

בצלאל סמוטריץ' האיחוד הלאומי אורי אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד