י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
60-40 כבר לא

סופית: דגל ואגודה רצים יחד • פרטי ההסכם

לא עוד 60-40. לאחר שבועות של מו"מ, 'אגודה' ו'דגל' התורה הגיעו להסכם ריצה משותפת לכנסת ה-21 | 'בחדרי' חושף את פרטי ההסכם שצפוי להיחתם מחר בנוכחות כלל הח"כים שיתכנסו לישיבת סיעה | גפני: "זה לא סגור" | בתוך כך, עדיין לא הורמו הידיים מהניסיונות למפץ חרדי 

סופית: דגל ואגודה רצים יחד • פרטי ההסכם
פרוש, ליצמן, גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90

יש הסכם: כשלושה שבועות לאחר שהחלו השיחות בהובלת סגן השר יעקב ליצמן עם חה"כ משה גפני, 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' הגיעו להסכם על ריצה משותפת לכנסת ה-21.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בתום ישיבות ממושכות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', שהובילו מזכ"ל 'אגודת ישראל' חנוך זייברט וגזבר 'דגל התורה' משה שיפמן, הגיעו אתמול (שני) הצדדים להסכם סופי.

על פי ההסכם המתפרסם לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', הוא מתייחס לשתי קדנציות. 'אגודת ישראל' תחזיק בכנסת ה-21 במקומות 1,3,5,7,9 ואילו 'דגל' במקומות הזוגיים. כאשר את התפקיד השלישי ב'יהדות התורה' יקבלו 'דגל התורה' ובקדנציה הבאה יתחלפו התפקידים.

עוד נחתם בהסכם, כי הסיעה שלא תצליח להיכנס לכנסת באם יקבלו 7 מנדטים (אז דגל התורה) הנציג של הסיעה האחרת יתפטר במסגרת החוק הנורבגי לטובת החבר שנותר בחוץ.

אם 'יהדות התורה' לא תכנס לקואליציה, יעשו חלוקה של רוטציה, כאשר אחד מנציגי הסיעה יתפטר לטובת הסיעה שנותרה בחוץ, שנתיים מאז תחילת עבודת הכנסת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים נועד מזכ"ל 'אגודת ישראל' זייברט, באופן יחיד עם כל חברי הכנסת ב'אגודת ישראל' והציג בפניהם את פרטי ההסכם שאמור להיחתם מחר יום רביעי.

כאמור, וועדת השמונה של 'אגודת ישראל' תתכנס מחר בירושלים, כאשר לאחר מכן צפויה להתקיים ישיבת סיעה משותפת שבה יחתמו הצדדים על ההסכם ביניהם.

מלשכת יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני נמסר בתגובה, כי "מתנהל משא ומתן מתקדם עם אגודת ישראל. אבל כל עוד שזה לא סגור, זה לא סגור".

בתוך כך, ב'אגודת ישראל' מציינים בפני 'בחדרי חרדים', כי במקביל נמשכים הניסיונות לאחד את הסיעות החרדיות כולן לריצה משותפת, למה שכבר זכה לכינוי "המפץ החרדי".

הסכם אגודת ישראל דגל התורה יהדות התורה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד