י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מנסה להתגרות?

החרדית השמאלנית: הימין שכח מהי היהדות

מיכל צ'רנוביצקי, חרדית שמתמודדת על משבצת במפלגת 'העבודה' מאשימה את מצביעי הימין כי הללו "שכחו מהי יהדות" | ח"כ גליק הגיב: "זו עמדה אפעס די קיצונית ולא מכבדת"

החרדית השמאלנית: הימין שכח מהי היהדות
הפגנת שמאל צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

‏מיכל צ'רנוביצקי, אישה חרדית אשר מתמודדת בפריימריז שייערך במפלגת 'העבודה', בוחרת להתגרות במצביעי הימין וטוענת כי הללו שכחו מהי יהדות.

צ'רנוביצקי הגיבה לניצחון סמוטריץ וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "בחירתו של בצלאל סמוטריץ'‬⁩ רק מדגישה עד כמה אנחנו חייבים בכנסת נציגות חרדית ודתית מתונה ושוחרת שלום. העמדות הקיצוניות האלה לא מייצגות את היהדות. או כמו שאומר חברי ⁦‪‬⁩הימין שכח מהי היהדות. אנחנו מתמודדים שנינו על מקום במפלגת העבודה‬⁩ כדי לייצג את פניה האמיתיות של היהדות".

מי שהתקשה להישאר אדיש לדבריה, הוא ח"כ יהודה גליק מהליכוד שהגיב לה: "מי שחושב שכל האמת והיהדות אצלו והאחר הוא לא יהדות כנראה כדאי שילמד עוד קצת יהדות. "שבעים פנים לתורה" "אלו ואלו דברי אלוקים חיים" הם בשר מבשרה של היהדות".

"להחליט שאת היהדות האמתית והאחר לא יהדות זו עמדה אפעס די קיצונית ולא מכבדת גם אם את אומרת מילים יפות כמו שלום", כתב.

גליק הוסיף ותקף, "אין לכם מונופול על הסובלנות. יש חסרי סובלנות בימין ויש חסרי סובלנות בשמאל. מי שבא בשם דרכי נועם ושלום ועושה דה לגיטימציה למי שחושב אחרת ממנו כדאי שיבדוק אם הוא לא קיצוני בדיוק כמו אלו שהוא תוקף".

לפני כשבוע, האשימה צ'רנוביצקי את ח"כ מקלב בכך שהוא 'נותר מאחור', "תגובתו של ח"כ אורי מקלב לראיון שלי עכשיו ב⁦‪גלי צה"ל‬⁩ אצל ⁦‪רזי ברקאי‬⁩ על ההתמודדות שלי במפלגת העבודה, היא תגובה מבישה. במקום להתייחס למהות הוא החליט שאני לא חרדית".

"‏אז יש לי חדשות בשבילך", הוסיפה המתמודדת החרדית-שמאלנית, "אתם כבר לא קובעים בשביל אף אחד מה נקרא חרדי ומה לא. השינוי כבר קרה ואתם נותרים מאחור. תתעוררו".

מיכל צ'רנוביצקי חרדים מצביעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד