י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הספר החדש חושף

לוחם בסממני הדת: גבאי מתחייב לשורות חוקים נגד הדת בישראל

ספרו החדש של יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי יוצא לאור ממש בימים אלו • 'בחדרי חרדים' עיין בחלקים מהספר וגילה כי משנתו הפוליטית של גבאי תפגע בשורה של ערכים יהודים חשובים: "אני בעד תחבורה ציבורית בשבת; אקדם שוויון מגדרי ואמנע הדרת נשים מן המרחב הציבורי"

לוחם בסממני הדת: גבאי מתחייב לשורות חוקים נגד הדת בישראל
אבי גבאי בועידת מפלגת העבודה צילום: גילי יערי, פלאש 90

התחייבות פוליטיות של פוליטקיאים חוזרים על עצמם מידי כמה שבועות. בעיתונות, ברשתות ובנאומים. אך התחייבויות של פוליטיקאי שמצהיר על עצמו כ'לוחם הדת' בספר שלו עצמו נדיר למצוא בישראל.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו חלקים מספרו של יו"ר העבודה אבי גבאי שרואה אור בימים אלו, בהם הוא מתחייב לשנות כמה מנושאי הדת המהותיים במדינת ישראל: תחבורה בשבת, נישואים, גיורשין וכן למנוע הדרת נשים במרחב הציבורי.

וכך כותב גבאי בספרו: "אני מכיר היטב את הציבור החרדי. אני מכיר אותו ומקשיב לו. אני חי בהרבה עולמות - עניים ועשירים, דתיים וחילונים, מזרחים ואשכנזים. אני לא שייך למגזר אחד".

"עם כל ההבנה שלי כלפי הציבור החרדי", מוסיף גבאי, "הגישה הבסיסית שלי לחיים היא אחרת לחלוטין מזו של המפלגות שלהם. אני בעד תחבורה ציבורית בשבת, כדי שאדם שאין לו כסף לקנות מכונית יוכל לפחות לנסוע בשבת לנכדים או להורים שלו או סתם לים".

גבאי מוסיף ומכריז על עצמו כלוחם הדת כשהוא כותב: "אני מאמין בנוסח המופיע בהכרזת העצמאות של מדינת ישראל, ומתכוון לפעול על פיו. אני אפעל כדי לאפשר לאזרחי ישראל להינשא ולהתגרש בדרך שבה יבחרו לעשות כן. אני אקדם שוויון מגדרי ואמנע הדרת נשים מן המרחב הציבורי".

"אני אעשה כל שביכולתי כדי לאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, בתיאום עם הרשויות המקומיות על פי צורכיהן ואופי האוכלוסייה, תוך הבטחת זכויות העובדים", מציין גבאי.

בקטע נוסף בספרו, שנקרא "הכל אפשרי", מספר גבאי על אמו: "אמי מסורתית, לא מדליקה אש בשבת. היא מתחילה לבשל ביום חמישי ומסיימת עם כניסת השבת. למעשה, כולנו מסורתיים".

גבאי הוסיף: "מסורתי, לפי ההגדרה שלי הוא אדם מאמין, שמכבד את הדת. בבית הוריי לא היו מדליקים אש בשבת, אכלו רק כשר, הפרידו בין כלים בשריים לחלביים (אבל באותו כיור), נסעו בשבת, וגם הלכו בשבת לבית כנסת. לא הייתה סתירה בין השניים. מסורתיות בנויה על ערכים וסמלים. וכן, מסורתי זה גם להגיד בעזרת השם".

אבי גבאי ספר דת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד