י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
היום זה קורה

האמון נסדק: הח"כים החסידים יידרשו לחתום

היום בשעות הצהריים צפויות סיעות 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' לחתום על הסכם ריצה משותפת, אך בשעות האחרונות נוספו שינויים מהותיים | כך למשל, ב'דגל' שחששו משאננות או הצבעת מחאה בחצרות מסוימות, דרשו כי על ההסכם יחתמו כל ח"כי 'אגודת ישראל' | כל הפרטים

האמון נסדק: הח"כים החסידים יידרשו לחתום
גפני וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי': לאחר ש'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה כי ב'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' הגיעו לסיכום ראשוני על המשך השותפות, ב'דגל התורה' מבקשים את חתימת כל חברי סיעת 'אגודת ישראל'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בסיעה הליטאית חוששים מכך שחצרות מסוימות תצאנה מאוכזבות מהססכם, בכך שיידחקו למקום לא ריאלי, או יאלצו לקיים רוטציות ולכן הם מבקשים את חתימת כל חברי 'אגודת ישראל', בזמן שמטעמם יחתום רק היו"ר ח"כ משה גפני.

הסיבה לדאגה מגיעה בעקבות חילוקי דעות בין חצרות ויז'ניץ ובעלזא על המקום הרביעי ב'אגודת ישראל' והשביעי בכנסת ה-21 שייתכן ולא יהיה רלוונטי. החשש המקנן בליבם של הדגלאים, הוא שחסידי אותה החצר שתצא נפגעת מההסכם לא תצא להצביע.

הדגלאים נסמכים על דברים שאמר מזכיר המועצת החסידית יעקב ולצר, אך לפני כמה שבועות, כי הציבור החסידי לא יצא להצביע בבחירות המוניציפליות, מאחר והוא נהיה קנאי יותר, מה שהעלה חשש בקרב ח"כי 'דגל התורה' כי החסידים לא יתגייסו למערכה למען הגדלת הכוח החרדי בכנסת.

בתוך כך, בשעות האחרונות נכנס סעיף חדש לבקשת 'אגודת ישראל', הדורש כי התפקיד השני של 'אגודת ישראל', יהיה בשווה לתפקיד הבכיר השני שתקבל 'דגל התורה', כאשר 'דגל' תקבל את הבחירה הראשונה.

כך או כך, באם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, היום (רביעי) בשעה 12:00, תאשר וועדת השמונה את ההסכם המדובר, כאשר בשעה 14:00 יתכנסו חברי הסיעה המאוחדת למעמד החתימה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם אתמול לראשונה, כי ב'דגל התורה' הגיעו לסיכום על ריצה משותפת לשתי הקדנציות הקרובות, כאשר 'אגודה' תחזיק במקומות האי זוגיים ו'דגל' תקבל את שני התפקידים הבכירים, ובאם יכניסו מספר אי זוגי של מנדטים, יקיימו רוטציה או פרישה במסגרת החוק הנורבגי, תלוי בהימצאותם בקואליציה או באופוזיציה.

חתימה בחירות 2019 אגודת ישראל דגל התורה משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד