י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הלכה למעשה: צורבא למתקדמים בלבד

במהלך כנס דיני ממונות הושק פרוייקט "צורבא בעיון" של מכון צורבא מרבנן. ראש מכון צורבא הרב אלגאזי: "שמנו לנו למטרה להביא את עולם ההלכה לכל מבקש"

הלכה למעשה: צורבא למתקדמים בלבד
צורבא מרבנן צילום: יח"צ

מכון צורבא מרבנן חרט על דגלו את מהפכת לימוד ההלכה בארץ ובעולם. פרויקטים רבים וייחודים כבר יצאו לדרך ביוזמת המכון: "צורבא נשים", "צורבא לחיילים", "צורבא לילדים", "רועה רוחני". כל אלו באו במטרה להנגיש את לימוד ההלכה לכלל הציבור. בסוף השבוע במסגרת הכנס העולמי לדיני ממונות ומשפט עברי בראשות הרב רצון ערוסי, השיקו במכון פרויקט חדש: "צורבא בעיון" המיועד ללומדי ההלכה המעוניינים בהעמקה נוספת בסוגיות. 

לומדים המעוניינים בהרחבה ועיון בסוגיות הלימוד יוכלו להצטרף לפרויקט. בסיס לימוד הצורבא הוא על ידי לימוד שבועי בחוברת 'צורבא עולמי שבועי'. עתה, סט חוברות חדש יצא לאור ובו נוסף נדבך מעמיק ללימוד ההלכה על פי סוגיות הלכתיות מעשיות בש"ס באופן עיוני ולמדני יותר. ייחודן של החוברות החדשות הוא בכך שהסוגיות ערוכות במתכונת נוחה ללימוד עצמי של הסוגיה, בחברותא, כהכנה לשיעור. החוברת הראשונה שיצאה עוסקת בסוגיות בענייני קריאת שמע. 

תכנית 'צורבא בעיון' באה לעזור בכל אלו: הסוגיות בנויות ללימוד ממוקד וקצר (יחסית) בזמן, ההנחיה מכוונת את הלומד ישירות לנקודה המרכזית בה יש להתבונן, והחבורה הלומדת יחד בצירוף השיעור באים להשלים את אווירת הלימוד וליצור קביעות ושייכות 

לאירוע ההשקה בירושלים הגיעו רבים והוא התקיים במעמד הראשל"צ הרב יצחק יוסף, ראש מכון צורבא מרבנן, הרב בן ציון אלגאזי, סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן (הבית היהודי), ראש העיר רחובות מר רחמים מלול, ועוד רבנים ואישי ציבור. 

ראש מכון צורבא מרבנן, הרב בן ציון אלגאזי:

"אנחנו בצורבא שמנו לנו למטרה להביא את עולם ההלכה לכל מבקש ה', אנשים נשים וטף, ועתה זיכנו ה' להקים קומה נוספת בלימוד הצורבא "צורבא בעיון". ייתן ה' לנו את הזכות של להקים בקוממיות קומה על גבי קומה של תורה בעם ישראל שהרי אין לו לקב"ה בעולמו אלא ד' אמות של הלכה".  

מנכ"ל צורבא מרבנן, עו"ד ליאור פרישמן:

"אנו שמחים על השקת הפרוייקט החדש של צורבא בעיון. בדרך זו של לימוד הלכה בחבורה ברובד נוסף, הלימוד נעשה בצורה רלוונטית יותר לחיי היום יום של הלומדים. בני ישיבות וכלל הציבור אשר מעוניינים בלימוד עיוני יותר של הלכה, מעוניינים לבוא ולקחת חלק בפרוייקט החדש".

צורבא מרבנן שיעור תורה הלכה למשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד