י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החשוד המרכזי נחקר 7 שעות

הפרשה המשפטית: חברת כנסת מוסרת עדות

ח"כ נורית קורן - חברת הוועדה לבחירת שופטים, מוסרת כעת עדות ביחידת להב 433 בעניין פרשית השחיתות במערכת המשפט 

הפרשה המשפטית: חברת כנסת מוסרת עדות
משרדי להב 433 צילום: פלאש 90

במסגרת חקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה בעניין החשד לטובות הנאה שהביאו למינוי שופטת, ח"כ נורית קורן (הליכוד), חברת הוועדה לבחירת שופטים, מוסרת כעת עדות ביחידת להב 433, כך דיווח כתב המשפט של חברת החדשות, גיא פלג.

על פי הפרסום בתכנית חמש עם רפי רשף, עו"ד אילנה סקר, שהייתה בעבר חברת הוועדה למינוי שופטים, הוחלפה על-ידי יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה, מעידה גם כן במשרדי היחידה בלוד. החשוד המרכזי בפרשה, שנחקר במשך 7 שעות, יובא הערב לדיון בעניינו בבית משפט השלום בתל-אביב.

פרקליטה של עורכת הדין, עו"ד עדי כרמלי, מסר: "מרשתי נחקרה היום במשך שעות רבות, שבהן היא מסרה גירסה מפורטת, ושיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים. מרשתי, עורכת דין ותיקה, מכובדת ומוערכת, סבורה כי במעשיה לא דבק כל רבב. מרשתי מעולם לא ביקשה ולא קיבלה דבר מאיש וזאת הבינו גם החוקרים. משכך, אנו צופים כי בזמן הקרוב ביותר, עוד הערב ועם סיום חקירתה היא תשוחרר לביתה".

מדובר בחקירה שנפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים למשטרה ומסעירה את עולם המשפט, במסגרתו נבדק חשד לעבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם.

מוקדם יותר היום, הותר לפרסום כי בלהב 433 (יאח"ה) מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. על פי החשד, עו"ד בכיר פעל לקדם מינוי שופטת בבית משפט שלום בתמורה לטובות הנאה, בנוסף אשתו של שופט אחר הייתה בקשר עם עורך הדין הבכיר על מנת שיקדם את בעלה לבית משפט המחוזי, אך זה לא יצא לפועל. בעקבות כך, עורך הדין הבכיר נעצר, ושתי חשודות נוספות, אחת מהן שופטת שלום ואחת מהן עורכת דין נחקרות. כמו כן זומנו עדים, נערכו חיפושים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב.

בהמשך, הגיעו חוקרי להב 433 ללשכת עורכי הדין בתל אביב וערכו חיפוש במקום. לאור ההתפתחויות האחרונות, הוציאה יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד חוה מרצקי, זימון לישיבת מועצה מיוחדת אשר תתקיים ביום ראשון הקרוב.

נורית קורן להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד