י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הושגו ראיות שלא כדין"

החשוד המרכזי שוחרר למעצר בית: "מהומה על לא מאומה"

התקשורת הישראלית עסקה לאורך היום כולו, פחות בשלג שכיסה את אזור צפת וירושלים ויותר בפרשה שמזעזעת את עולם המשפט | בסופו של יום בו נצלבו חברי הוועדה למינוי שופטים ובראשם שרת המשפטים איילת שקד שאינה חשודה אך עלולה לשלם על כך מחיר פוליטי כבד, המשטרה הסכימה בשתיקה לשחרור החשוד המרכזי לביתו

החשוד המרכזי שוחרר למעצר בית: "מהומה על לא מאומה"
אפי נווה בבית המשפט צילום: פלאש 90

ראש לשכת עורכי הדין בישראל אפי נווה, שוחרר למעצר בית והמשטרה לא מתכוונת לערער על כך. פרקליטו עו"ד בועז בן צור, אמר כי "הפרשה תסתיים בלא כלום, זו חקירה לא פשוטה, אך נדמה לי שיש פה מהומה על לא מאומה", אמר.

לדבריו, אין ראיות לתזה הבסיסית של חוקרי המשטרה, מאחר ולגרסתו לא היה קידום. עוד אמר כי ההתכתבויות שהגישו למשטרה "הושגו ראיות שלא כדין, אין מחלוקת על כך שאם פורצים לנייד פרטי ושואבים משם הודעות זה לא חוקי". עו"ד בן צור אמר כי "בימים הקרובים אפי ישקול את המשך דרכו בלשכת עורכי הדין".

במסגרת חקירה זו נחקרה גם שופטת בית משפט השלום, בחשד שבטרם מונתה לתפקיד לפני כמה שנים, ביצעה עבירה כדי לקדם המינוי וכן נחקרה עורכת דין בחשד שהיתה מעורבת בניסיון לקדם שלא כדין מינוי של שופט שלום לבית המשפט המחוזי. במשטרה הבהירו כי השופט, קרוב משפחה של העו"ד, אינו חשוד בביצוע עבירה. בסיום חקירתן, שוחררו השופטת ועורכת הדין בתנאים מגבילים, לרבות מעצר בית למשך חמישה ימים.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 ביקשו להאריך את מעצרו של עו"ד אפי נווה ראש לשכת עורכי הדין, בחשד שניצל את תפקידו ואת יכולת השפעתו על תהליכי מינוי שופטים, כדי לקדם מינוי של שופטת שלום אחת, וכן ניסה להשפיע אך נכשל על קידום של שופט שלום מכהן למחוזי, וזאת בהיותו נתון בניגוד עניינים תוך ביצוע עבירה.

השופט עלאא מסארווה דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשלושה ימים ושחררו למעצר בית למשך שמונה ימים בבית אחיו בשפיים, וכן הרחיקו למשך חודש מלשכת עורכי הדין.

במסגרת החקירה, נגבו היום עדויות בחקירה פתוחה ממספר עדים, ובכללם שלושה מחברי הוועדה למינוי שופטים, וכן בוצעו חיפושים במספר זירות ובהן לשכת עורכי הדין בתל אביב. במשטרה הבהירו כי בניגוד לשמועות, החומר שנאסף לא מעלה חשדות לגבי מינויים של שופטים אחרים.

‏בא כוחה של השופטת שנחקרה בפרשה, עו"ד אופיר סטרשנוב, הגיב להחלטה לשחררה למעצר בית ואמר: "השופטת שיתפה פעולה באופן מלא עם החוקרים, ענתה על כל השאלות וכך תמשיך לעשות ככל שתידרש. השופטת מכחישה באופן מוחלט מעורבות בביצוע עבירות כלשהן, ומקווה שהחקירה תמוצה בהקדם ויובהר שלא דבק בה רבב".‎

אפי נווה שוחד מעצר בית מינוי שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד