י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ניצחון מוחץ

בית המשפט: "לנושרים אין זכות להתערב"

מכה מוחצת לנושרים ממערכת החינוך החרדית בארה"ב שניסו לכפות לימודים שאינם הולמים בת"תים ובישיבות | בית המשפט דחה את תביעתם וקבע כי זה לא עניינים ואל להם להתערב בתכנים | כספים רבים שהוריקו על הקמפיין הלכו לריק

בית המשפט: "לנושרים אין זכות להתערב"
נערים. אילוסטרציה צילום: unsplash

בית משפט בניו יורק קבע כי ארגון YAFFED שתבע את תלמודי התורה וישיבות בניו יורק, על כך שאינו מעניק לימודי חול - הוא ארגון פוליטי, ולא ארגון חברתי, ולכן התלונות שלו נגד ישיבות ותלמודי התורה הן קנטרניות ולא רלוונטיות, וכי זה לא עניינם של אנשי הארגון מה מלמדים בתלמודי התורה.

ארגון YAFFED כבר תקופה ארוכה מנסה להכניס לימודי חול בישיבות ובתלמודי תורה, הארגון מורכב מנושרים של מערכת החינוך החרדית בניו יורק, ונלחם בכל צורה נגד הישיבות ותלמודי התורה.

הארגון הגיש תביעה נגד מדינת ניו יורק, לקבלת פיצויים בגין כספים שהשקיע בפרסום על החשיבות של לימודי חול, וכאמור כל עמלו היה לשווא, בית המשפט פסק שהמדינה לא צריכה לפצות את YAFFED.

כפי שדווח בעבר ב'בחדרי חרדים', בשנים האחרונות מתמודדים החרדים בעולם עם שלל גזירות בכל הנוגע לתקציבים למוסדות החינוך. באנגליה המוסדות מתמודדים עם גזירה המחייבת את כלל מוסדות החינוך לכלול בתוכן הלימודים דברי כפירה. בבלגיה התמודדו גם עם גזירות שונות לאחר שמספר חרדים לשעבר תבעו מהמדינה פיצויים, על כך שלא העניקו להם לימודי ליב"ה.

גם בארה"ב מספר חרדים לשעבר, תבעו את הרשויות על כך, לאחר סאגה משפטית ארוכה העותרים הפסידו, והביאו לניצחון הרוח על החומר.

נערים נושרים תביעה חינוך חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד