י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ירי בתוך הנגמ"ש • פרסום ראשון

אחרי האחדות עם 'דגל': קרבות ב'אגודה' - ועדת השמונה תתכנס

קרב סכינים לפני הגשת הרשימות: החסידויות השונות שמרכיבות את 'אגודת ישראל' מנהלים מאבק קשה סביב סידורי המקומות לקראת הבחירות לכנסת העשרים ואחת • חברי ועדת השמונה הודיעו כי ידונו בעניין קודם הגשת הרשימות | הטענות, התגובות והחששות - פרסום ראשון

אחרי האחדות עם 'דגל': קרבות ב'אגודה' - ועדת השמונה תתכנס
כינוס ועדת השמונה צילום: באדיבות המצלם

לקראת הגשת הרשימות ולאחר החתימה על הסכם האחדות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', ועדת השמונה של אגו"י צפויה להתכנס בכדי לדון בסדרי המקומות בסיעה החסידית.

הוועדה תתכנס בעקבות טענות כי סדר הרשימה נקבע לפני כארבעים שנה, אך מאז נרשמו כמה שינויים בגדלי החסידויות כמו גם הטענה כי בזמנו חסידות בעלזא השתייכה לדגל התורה ולכן מקומה נותר במקום הרביעי.

כפי שפורסם לאחרונה ב'בחדרי חרדים', בבעלזא טוענים כי החסידות גדולה יותר מזו של ויזניץ ולכן יש לשנות את סדרי המקומות, כך שנציג ויזניץ יוצב במקום הרביעי (השביעי ברשימה המאוחדת).

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חה"כ ישראל אייכלר העלה את הנושא בפני ועדת השמונה שהתכנסה אתמול בכנסת, אך חברי הוועדה הודיעו כי ידונו בעניין קודם הגשת הרשימות, בעוד כחודש.

בויזניץ מודיעים כי הם מוכנים להציג נתונים על כך שהחסידות כיום גדולה יותר מבעלזא, למרות הפיצול שהתחולל לאחר פטירת בעל ה'ישועות משה', כשלטענתם: "אם יפתחו את החלוקה, צריך גם לבדוק את הכוח שיש לפרוש והאם זה מצדיק את המקום השני היוקרתי".

בבעלזא משיבים כי גם הטענה הזאת אינה צודקת, וזאת משום שסדר המקומות שנקבע בתשל"ו נקבע על ידי 1200 איש, כאשר מקום שלוש ברשימה אז היה שלמה לורנץ, נתמך על ידי בעלזא וכך גם הנציג הרביעי של הסיעה המאוחדת נבחר על ידי הקולות של יוצאי הונגריה בחלקם חסידי בעלזא וערלוי.

גורמים ב'שלומי אמונים' מגיבים: "זו טעות גדולה לנהל דיאלוג של הכפשות מעל 'גלי האתר', במיוחד לפני בחירות, דיונים כאלה חייבים להיערך בפורמים המתאימים באגודת ישראל".

כך או כך, ראשי אגודת ישראל התחייבו להגיע להסדר עוד קודם כינוס ועידת אגודת ישראל שתתקיים בסוף החודש בנתניה, כאשר כבר אז יוצג סדר הרשימה לכנסת ה-21.

ועדת השמונה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד