י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היסטוריה

אחרי יותר מ-120 שנה - העיתון היהודי ייסגר

אפשר להגדיר את סגירת העיתון כתוצאה מחוסר עניין לציבור. העיתון החל לאבד מנויים בצורה חדה משנות ה-80, אולי עקב הפצתם של עיתונים חדשים נוספים, ובכל זאת למרות המצב, ניסה לשרוד ובסופו של דבר מפסיק להפיץ את העיתונות המרשרשת וימשיך לדווח באתר האינטרנט שלו

אחרי יותר מ-120 שנה - העיתון היהודי ייסגר
ערמת עיתונים להפצה צילום: unsplash

העיתון "פורוורד", אחד העיתונים היהודיים הידועים והמפורסמים ביותר בארצות הברית, יפסיק את המהדורה המודפסת שלו ויפטר את העורך הראשי שלו ו -40% מצוותו. העיתון ימשיך לדווח באתר האינטרנט שלו, כך דווח ב'ניו יורק פוסט'.

כתב העת נוסד ב-22 באפריל 1897 כעיתון יומי בידי דוברי יידיש, הם כולם היו יהודים, שהיום הם היו נחשבים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, יהודי בשם אברהם קאהאן, היה העורך של העיתון בתחילתו.

עד שנת 1917 החזיק העיתון בקו אנטי ציוני, לאחר הצהרת בלפור, החל העיתון יחד עם מנהיגים ביהדות ארצות הברית להפסיק לתקוף את הציונות, ובשנות השלושים הציג קו של תמיכה ברעיון המדינה היהודית.

העיתון היה בשפת היידיש, והיה אחד החזקים בארצות הברית של שנות השלושים, בשנות השמונים העיתון הפך לשבועון, עקב ירידה חדה במנויים, ונוסף גם מוסף בשפה האנגלית, בשנות התשעים העיתון באנגלית הפך לעצמאי, משנת 2000 העיתון בשפת היידיש החל לרדת בתפוצה בצורה דרסטית. מה שהוביל את העיתון לסגירה סופית.

עיתון מנויים יידיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד