י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מערך הסייבר חוקר

פרטיהם של בכירי הצמרת נחשפו בפומבי

שני האקרים ישראליים הצליחו גילו כי ישנו אתר המופעל מלבנון, שמפרסם פרטים אישים של ראש המוסד ודובר צה"ל בערבית, כולל צילום מביתו ותמונות של משפחת של יוסי כהן ראש המוסד | מדובר בפיתוי שגרר אחריו נפילה ואגירת מידע על עיתונאים ובעצם על כל מי שנכנס לאתר | מלכודת ברשת

פרטיהם של בכירי הצמרת נחשפו בפומבי
יוסי כהן / אביחי אדרעי צילום: מארק ישראל סלאם/יונתן זינדל, פלאש 90

אתר שככל הנראה מופעל מלבנון על ידי האקרים מקומיים פרסם את פרטיהם האישיים של ראש המוסד יוסי כהן ודובר צה"ל בשפה הערבית אביחי אדרעי.

על פי דיווחו של הכתב ירון אברהם ב'ערוץ 12', האתר מפרסם את פרטיו האישיים וכן תמונות של משפחתו וביתו של ראש המוסד יוסי כהן, אחד האישים הבכירים בצמרת מערכת הביטחון הישראלית.

כתובת האתר הופצה בטוויטר לעיתונאים ואלה שנכנסו אליו נפלו גם הם ברשתם של אותם האקרים שהצליחו לדלות מחשבונם פרטים אישיים עליהם ומסמכים שלהם.

לדברי הכתב מי שזיהו זאת, הם שני האקרים ישראלים שדיווחו על כך מיידית למערך הסייבר הלאומי דפתח בבדיקה מקיפה לזיהוי הפירצה.

כאמור, האתר ששמו וכתובתו חסויים מפרסום, פרסם פרטים חסויים על ראש המוסד וכן על סא"ל אביחי אדרעי המוכר מאוד בעולם הערבי, בשל תפקידו - דו"צ לשפה הערבית.

האקטיביסט יובל אדם סיפר לכתב 'ערוץ 12', תיאר איך זה נראה, "ברגע שנכנסים לאתר אז מגיעים לעמוד הראשי, שכבר מראים לך תמונות של יוסי כהן ואביחי אדרעי, שברקע מראה גם תמונות של מטה המוסד".

האקר ישראלי נוסף - נועם רותם, מספר בכתבה כי "הפרופילים האלה היו חלקם רוסים, חלקם ישראלים. הצלחנו לפרוץ למערכת שלהם בעצם ולמצוא שם כמה דברים מעניינים. למשל שאזור הזמן שממנו הם פעלו היה ביירות".

כאמור, לאחר פרסום פרטיהם ותמונותיהם של שני האישים, פיתו מפעילי האתר את הגולשים ואספו מידע גם עליהם, אולם לדברי האקרים הישראלים, הם הצליחו להשיג את קוד השרת שמפעיל את האתר וגילו כי יש לו כניסות מעטות והם מזהירים את ציבור הגולשעם כי הוא עדיין פעיל, כדי לפתות קורבנות ספציפיים ולתקוף את מחשביהם בעתיד.

 

מתקפת האקרים סייבר ראש המוסד דובר צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד