י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זעם בקהילה

אתיופי חובש כיפה נורה למוות על ידי שוטרים

גבר בן 24 תושב בת-ים נורה למוות ביום שישי לאחר שאיים על שוטרים בסכין | אחיו סיפר: "הוא היה בישיבה לפני הצבא, בחור ירא שמיים"

אתיופי חובש כיפה נורה למוות על ידי שוטרים
יהודה ביאגדה צילום: באדיבות המשפחה

יהודה ביאדגה, בן 24 מבת ים, נורה למוות בערב שבת בצומת הרחובות הרצל וז'בוטינסקי, לאחר שאיים על שוטרים בסכין, בזמן שככל הנראה סבל מהלם קרב.

בני משפחתו של ההרוג, זועמים על התנהלות השוטרים. דוד ביאדגה, אחיו של ההרוג, אמר לאיתי בלומנטל מ-Ynet כי "כשבמחבל בא לפגוע אומרים 'אל תירו', וגם אם יורים אז זה לרגליים. אבל כשאזרח בא יורים לפלג גוף עליון. זה משהו לא נורמלי". עוד הוסיף "הוא היה בישיבה לפני הצבא, בחור ירא שמיים".

מבדיקה ראשונית של המשטרה עולה כי התקבל דיווח על צעיר שמשתולל בחדר המדרגות בבניין מגוריו ברחוב בלפור בבת-ים, כשהוא נושא בידו סכין וקיים חשש לחייהם של העוברים ושבים.

עם הגעת הכוח המשטרתי לזירת האירוע, נמסר להם כי החשוד נמלט רגלית לרחוב סמוך. השוטרים החלו בסריקות ולאחר זמן קצר זיהה אחד השוטרים את החשוד העונה לתיאור, כשזה אוחז בידו סכין מטבח גדולה.

מהבדיקה עולה כי השוטר קרא לחשוד לעצור, אך זה המשיך להתקרב לעברו כשהסכין שלופה בידו - השוטר שחש סכנה מוחשית ומיידית לחייו ביצע ירי לעבר החשוד שפונה על ידי מד"א לבית החולים וולפסון, שם מת מפצעיו.

מהמשטרה נמסר כי כמו בכל אירוע דומה, נסיבות המקרה נבחנות על ידי המחלקה לחקירת שוטרים. את גיסו של המנוח, הגוס ווביו, שמתנדב במשטרה כבר ארבע שנים זה לא מרגיע. "ממחר אני זורק את המדים ואני מתבייש. אני לא יכול לראות אותם יותר. עד מתי ימשיכו להתייחס ככה לעדה שלנו?".

עו"ד שגיא בלומנפלד, המייצג את השוטר היורה, אמר: "השוטר נאלץ לבצע ירי כמוצא אחרון ונוכח סכנה ממשית, מוחשית ומיידית לחייו. בנסיבות הללו הוא פעל כדין, ואנו בטוחים כי כך יתברר. אנו משתתפים בצער המשפחה".

בעקבות טענות המשפחה והקהילה של המנוח, הבהירו במשטרה כי "תגובתו של השוטר נבעה מהערכתו את הסכנה המוחשית שנשקפה לחייו, ובשום אופן ללא כל קשר למוצאו של החשוד".

עוד הוסיפו, כי כמקובל בכל מקרה של ירי במהלך פעילות מבצעית של המשטרה, נפתחה בנושא בדיקה במחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) "ואין זה ראוי להסיק מסקנות שיש בהן כדי להטעות את הציבור ביחס לאירוע זה טרם השלמת הבדיקה על ידי הגוף המוסמך לכך".

שוטר ירי בת ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד