י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"תפירת תיקים לנתניהו"

דודי אמסלם תוקף: "מנדלבליט חצוף ורכלן - הוא השפיל את רה"מ"

הראיון של היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט ל"החדשות" בעניין תיקי נתניהו ממשיך לעורר סערה • יו"ר הקואליציה אמסלם תוקף בחריפות: "יש פה מזימה. החקירות בלתי לגיטימיות. יש פה מדינה בהתרסקות, איזה רכילויות הוא מספר. מנדלבליט לא אמר כלום - זו חוצפה ועזות מצח"

דודי אמסלם תוקף: "מנדלבליט חצוף ורכלן - הוא השפיל את רה"מ"
יו"ר הקואליציה ח"כ אמסלם צילום: הדס פרוש, פלאש 90

על רקע הראיון החריג שהעניק היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ל"החדשות" בעניין תיקי נתניהו, יו"ר הקואליציה חה"כ דודי אמסלם, תקף הבוקר (ראשון) את מנדלבליט בחריפות.

"יש פה מזימה", טען אמסלם, "מי הסכים לו להתראיין? תראה מה הוא מספר שם, איזה רכילויות. תראה מה קורה שם, גם הוא גם אלשיך" (בראיון לתכנית 'עובדה' י.א) יש פה מדינה בהתרסקות, איזה רכילויות הוא מספר. הוא לא אמר כלום, רק ל'מקורביו' שאמרו לדנה ויס".

"זו חוצפה ועזות מצח", סיכם אמסלם, "אם היה לו את האומץ לפחות היה אומר אותם בקולו".

בהמשך הראיון אמר אמסלם: "מנדלבליט החליט להיכנס לדברים ישנים מכיוון שהייתה פה מוטיבציה של מני יצחקי, החבר של סגלוביץ' שהתחבר ללפיד. לך תדע איפה הקשרים פה נעצרים ונגמרים. לכן, החקירות בלתי לגיטימיות. יש פה תפירת תיקים לראש הממשלה". 

עוד הוסיף אמסלם: "ככה מדבר בן אדם רציני? אני אחרי זה הולך ורוצה חיזוקים מהדברים של ברק, שאומר לו לא לבייש את המוסד המשפטי. אני, כשהתראיינתי בנושא ההמלצות, המפכ"ל אמר שצריך לפתוח נגדי בחקירה והיועמ"ש לא אמר כלום".

"אחר כך אני מספר שחקרו חבר שלי ואמרו לו שיעזור להם עם אמסלם, אבל הוא עסוק בסיגרים. זה לא נראה לך חמור יותר מכל חקירות ראש הממשלה? המשטרה עברה על חוק ההמלצות. מנדלבליט - אין לו זמן לכלום. הוא חייב בעוד שבועיים להגיש את ההחלטה בתיקי ראש הממשלה. הדמוקרטיה בהתרסקות". 

"איך אמרה דנה וייס? - יצאנו לחקירה עם תיקים עם אבק עליהם. המשטרה שמה כמעט חצי מיליארד שקל כדי לחפש דברים על ראש הממשלה. מישהו הביא את החומרים הישנים האלה. אם הייתה עבירה ויינשטיין כבר היה נכנס לעניין, אבל שמו חצי מיליארד שקל. על מה ולמה?".

בהתייחס לשלט החוצות שבו הותקפו עיתונאים בכירים, בהם בן  כספית, גיא פלג, רביב דרוקר ואמנון אברמוביץ', אמר: "אני לא אחראי על הקמפיין ולגבי מי שעשה את זה, אבל בוודאי שהם לא יחליטו ולא התקשורת תחליט. הציבור לא מטומטם, הוא רואה את הדברים בדיוק כמו שאני רואה. אני רוצה שמנדלבליט יהיה הגון וישר. מה שהוא עשה אתמול בטלוויזיה היה חמור מאוד. הוא השפיל את ראש הממשלה שלא לצורך".

כזכור, אמש סיפק היועמ"ש מנדלבליט הצצה שטרם נראתה לחקירות ראש הממשלה שלב אחרי שלב, עם תאריכים מדויקים ותמלילים מתוך הדיונים בתיקי ראש הממשלה, באמצעות דברים שמסרו כביכול לכתבת 'ערוץ 12' דנה וייס, "מקורביו של מנדלבליט", כאשר בחלקים מהכתבה ששודרה אמש, מדבר גם היועמ"ש בעצמו.

במהלך הראיון אמר מנדלבליט: "התיקים האלה חשובים לי. הם חשובים למערכת והם חשובים למדינת ישראל. אין כאן יועץ או פרקליט מדינה, כולנו יחד נפעל עד שנגיע להחלטה. עליכם אני נסמך, עליכם אני סומך. כל חיי המקצועיים הובילו אותי לרגע הזה, וכל הקריירה המקצועית שלי תימדד על פי ההחלטה הזאת".

מנדלבליט סיפר גם על התרגיל שעשה לנתניהו בחקירות והתייחס גם למתקפות כנגדו: "אני מקצוען. אני עובד לפי ראיות וזה הכול. אסור לתת למתקפות להשפיע וזה לא ישפיע. צריך לתת למערכת המקצועית לעשות את העבודה שלה. יש מוסד של היועץ המשפטי לממשלה וזו המשמרת שלנו", עם זאת הוא הבהיר, "לראש הממשלה עומדת לו חזקת החפות, ואם יהיה שימוע, אז בוודאי שצריך לשמוע את זה בלב פתוח ובנפש חפצה. זו האחריות שלי, ואני יודע לשאת באחריות".

בנימין נתניהו דודי אמסלם אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד