ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
יש דין ויש דיין

הצהרת תובע נגד חיילים מהגדוד החרדי שהכו פלסטינים

חמישה לוחמי צה"ל מהגדוד החרדי 'נצח יהודה' החשודים בהתעללות בפלסטינים בעודם עצורים - אזוקים ומכוסי עיניים, יועמדו לדין | בינתיים, הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום

הצהרת תובע נגד חיילים מהגדוד החרדי שהכו פלסטינים
אתר צהל

הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגד חמישה לוחמי נצח יהודה החשודים בהתעללות בפלסטינים לאחר שעצרו אותם בגזרת רמאללה, במסגרת המאמצים לאיתור המחבלים שביצעו את פיגועי הירי בצומת גבעת אסף ובצומת עופרה.

לפני שעה קלה (ראשון) הצהירה התביעה הצבאית על כוונה להגיש כתבי אישום נגד חמישה לוחמים בגדוד נצח יהודה, החשודים כי היכו שני פלסטינים אותם החזיקו כעצורים וגרמו להם לחבלות קשות, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים.

הלוחמים נעצרו עם פתיחת החקירה, ומעצרם הוארך עד כה על-ידי בית הדין הצבאי. עם הגשת כתב האישום צפויה התביעה לבקש את הארכת מעצרם עד תום ההליכים.

הלוחמים נחקרו בחשד לביצוע עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, וחלקם גם בחשד לניסיון לשבש את החקירה. נוסף על הלוחמים, נעצר לחקירה גם קצין בדרגת סגן, מפקדם של הלוחמים. דיון בעניינו יתקיים בבית הדין בהמשך היום.

בפיגוע הירי בצומת עפרה נרצח תינוק ונפצעו שבעה אזרחים נוספים, ובפיגוע הירי בצומת גבעת אסף נפלו לוחמי גדוד נצח יהודה סמל-ראשון יובל מוריוסף הי"ד וסמל יוסף כהן הי"ד ונפצעו לוחם ואזרחית נוספת.

נצח יהודה הצהרת תובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד