י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסלמה בפתח?

אחרי התקיפה בסוריה: טילים לרמת הגולן יורטו

כיפת ברזל יירטה בשעות האחרונות שיגור טילים לעבר החרמון • דיווח בסוריה על תקיפה של יעדים איראניים, שמיוחסת לחיל האוויר הישראלי •  עד ראייה: "היירוט היה ממש מעל אתר החרמון. פתאום ראינו את שני הטילים יוצאים ועפים" • באתר החרמון הפעילות נמשכת כרגיל

אחרי התקיפה בסוריה: טילים לרמת הגולן יורטו
שובל כיפת ברזל מעל החרמון צילום: נתנאל אריאל

לפני שעה קלה שיגרה סוללת כיפת ברזל טיל לעבר רקטה ששוגרה משטח סוריה לעבר ישראל. מצה"ל נמסר כי מדובר בשיגור שזוהה לאזור צפון רמת הגולן.

זמן קצר לפני כן, דווח בסוריה כי בוצעה תקיפה באמצעות מספר טילים לעבר מטרות איראניות באזור דמשק ואל כיסווה, בסיס מדרום לדמשק שכבר הותקף בעבר. בדיווחים מייחסים את התקיפה לחיל האוויר הישראלי.

במידה ואכן זו תקיפה ישראלית, הרי שמדובר בתקיפה הראשונה בסוריה מאז מונה רב-אלוף אביב כוכבי לתפקיד הרמטכ"ל.

יועץ התקשורת נתנאל אריאל המבקר באתר החרמון מספר: "האתר מלא באלפי אנשים, הגענו ב-7 וחצי בבוקר ואחרי כמה שעות למעלה החלטנו לרדת. פתאום בהתחלת הירידה ברכבל, כשאנחנו עוד במרומי ההר שאלתי את אבא שלי שישב לידי ברכבל אם הוא יודע מה זה למטה, ופתאום ראינו את שני הטילים יוצאים ועפים".

אריאל מתאר את רגעי הדרמה, "הספקתי לצלם תמונות גם של הטילים עצמם וגם של השובל (רק תמונות). היירוט היה ממש מעל אתר החרמון. יכול להיות שהסורים כיוונו באמת לפה. בחרמון בינתיים ממשיכים כרגיל. אין התרגשות מיוחדת באתר וכולם ממשיכים לבלות".

סוריה רמת הגולן צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד