י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
היסטוריה

נתניהו סיכם עם נשיא צ'אד: "מחדשים את היחסים"

ניחוחות היסטוריים עלו באפריקה, במהלך הפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא צ'אד, במהלכה החליטו על חידוש היחסים בין המדינות

 נתניהו סיכם עם נשיא צ'אד: "מחדשים את היחסים"
נתניהו ונשיא צ'אד צילום: קובי גדעון - לע"מ

היסטוריה: לראשונה, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הגיע היום (ראשון) לביקור בזק בצ'אד והודיע על חידוש היחסים עם המדינה האפריקאית המוסלמית.

במסיבת עיתונאים עם נשיא צ'אד אידריס דבי הכריזו היום בנג'מנה, בירת צ'אד, על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. כשראש הממשלה אמר כי, "זהו ביקור היסטורי שבא בעקבות ביקור היסטורי אחר – ביקורך בישראל לפני כחודשיים. אני מבקר כעת בצ'אד בפעם הראשונה, אני כאן כדי לכונן מחדש באופן רשמי את היחסים הדיפלומטיים בינינו. צ'אד היא מדינה מאוד חשובה לכשעצמה ומאוד חשובה לישראל".

"עתידה של אפריקה תלוי בעתיד הסאהל. מה שקורה כאן עשוי להשפיע על העולם כולו. אנחנו מבינים זאת, אתם מבינים זאת. אנחנו חייבים להבטיח שבני ברית חיוניים יבינו זאת, ולכן אנו שותפים למאמץ לעצב עתיד של ביטחון ושגשוג עבור מדינותינו, ובמובן הרחב יותר, עבור אפריקה ומעבר לה", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה עדכן עוד כי "דנו היום על כך בפירוט רב. אנו יכולים לעשות הרבה מאוד יחד. דנו בדרכים להעמיק את שיתוף הפעולה בינינו בכל תחום, מביטחון ועד חקלאות, מזון, מים, אנרגיה, בריאות ותחומים רבים אחרים. אני מאמין ששיתוף פעולה זה יוביל לבניית עתיד טוב יותר, בטוח יותר ומשגשג יותר עבור שני עמינו".

"אנחנו עושים היסטוריה. תודה לך על הביקור הזה ותודה לך על שאתה מאפשר לנו לעשות דברים היסטוריים עבור עמינו", ציין נתניהו כאשר בשעה הקרובה ישתתפו השניים בארוחת צהרים משותפת וישוב לישראל.

בנימין נתניהו ראש הממשלה חידוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד