י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יביא לשחרורו?

התפתחות במעצר הקטין שנתפס בידי השב"כ

התפתחות שהוגדרה 'דרמטית בפרשיה' עלולה להביא לשחרור הקטין שמוחזק במתקני השב"כ בחשד ל'טרור יהודי' • בית משפט השלום בראשל"צ האריך בהסכמה את מעצרו של הקטין 

התפתחות במעצר הקטין שנתפס בידי השב"כ
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

מעצר הקטין בשב"כ: בית משפט השלום בראשל"צ האריך לפני שעה קלה (ראשון) בהסכמה את מעצרו של הקטין האחרון, אשר עצור במתקני השב"כ בחשד למעורבות באירוע השלכת האבן סמוך לרחלים.

מדובר בחקירה של שב"כ ומשטרת מחוז ש"י, שנפתחה בעקבות השלכת אבן לעבר רכב סמוך לרחלים, שגרם למותה של עאישה ראבי תושבת הכפר בדיא ואם לתשעה, באוקטובר האחרון.

במסגרת החקירה נעצרו חמישה נערים תלמידי ישיבת "פרי הארץ", בחשד למעורבות בטרור יהודי. על פי הפרסום של השב"כ, ביום למחרת הפיגוע, בשבת, הגיעה לישיבה קבוצת פעילים מיצהר, לטובת תדרוך נערים כיצד להיערך עם חקירות השב"כ.

הפרשה עוררה סערה רבתית, מהצד הימני והן מהצד השמאלי של המפה. נשמעו טענות קשות נגד חקירות השב"כ ומנגד שם נטען כי הכל נעשה על פי חוק. ארבעת הנערים שוחררו בתנאים מגבילים, וללא שהוגש נגדם כתב אישום.

ביממה האחרונה נרשמה התפתחות, עליה לא ניתן לדווח מפאת צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה.

בעקבות ההתפתחות, אשר ב'חננו' מגדירים אותה 'דרמטית בפרשיה', בניגוד לציפיות - לא הוגש היום כתב אישום כנגד הקטין, ובאופן חריג, חזר התיק לדיון בבימ"ש השלום בראשון לציון.

מדובר בצעד חריג, וזאת לאחר שהפרקליטות הצהירה בדיון האחרון כי היום יוגש כתב אישום כנגד הקטין - ובעקבות כך הוארך מעצרו עד היום. ההתפתחות מגיעה בעקבות טענות חדשות מצד עורכי דינו של הקטין עו"ד עדי קידר ועו"ד אמיר ברכה, אשר מייצגים את הנער בתיק, מטעם ארגון חוננו.

מעצרו של הקטין הוארך כאמור עד יום רביעי, ובימים הקרובים צפוייה הפרקליטות לבחון את טענות ההגנה ולהכריע האם הקטין ישוחרר בהמשך השבוע.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, שמייצג את הקטין, מסר בסיום הדיון "היום הוארך המעצר של הקטין בארבעה ימים נוספים. אנחנו הסכמנו להארכת המעצר מהטעם שבעצם היוזמה של ההתפתחות החקירתית היא אפשר לומר שלנו. אנחנו העלנו בפני הפרקליטות והמשטרה טענות מסוימות, שבשלב זה הפרקליטות והמשטרה הסכימו ובצדק לבדוק את הדברים".

"הצפייה שלנו מאחר שהדברים יתבהרו, ותהיה תוצאה מעניינת שלטעמי אולי תביא לדרמה מאד מעניינת בתיק. ברמה המשפטית אנו רוצים לראות איך מתייחסים לטענות שלנו ואני חושב שאם אכן הטענות שלנו יתבהרו כטענות צודקות מצב התיק ישתנה לחלוטין זה סוג של שובר שויון, שיכול להיות שיסתיים בשחרור הקטין, זה לא דבר שמה בכך".

הצהרת תובע הארכת מעצר טרור יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד