י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אייכלר בראיון מיוחד • צפו

"שהיפנים יעשו בדיקה כמה כל אחד שווה"

אחדות או פילוג: חבר הכנסת ישראל אייכלר, נציגה של חסידות בעלזא, בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' • על הסיכום עם דגל התורה, על המתיחות בין בעלזא לויז'ניץ בתוך אגודת ישראל; וגם - מדבר על המפץ החרדי ומזהיר מפני הבאות: "אנחנו במלחמה - האחדות הכרחית" • צפו בראיון

"שהיפנים יעשו בדיקה כמה כל אחד שווה"
חבר הכנסת ישראל אייכלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת ישראל אייכלר מסיעת אגודת ישראל, נציגה של חסידות בעלזא, בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים'. במהלך הראיון שקיים היום (ראשון) הוא התייחס לשורה של נושאים. ביניהם: הסיכום עם דגל התורה, הקרבות בין בעלזא לוויזניץ' בתוך אגודת ישראל והמפץ החרדי. 'בחדרי' עם הראיון המלא.

על ההסכם עם דגל התורה

"כל הסיפור הזה של הפילוג בין 'דגל' ל'אגודה' הוא דבר לא טבעי. לדעתו של האדמו"ר שלנו (האדמו"ר מבעלזא א.ק.) ההליכה לכנסת בכלל, זה עניין של כוח הרבים, שהציבור החרדי צריך להגן על עצמו מפני השלטון החילוני ולשמור על קדושת ארץ ישראל וכך הרבים - זה ההפך מפיצולים".

לדברי אייכלר, "כשאתה צריך 'כוח הרבים' אתה צריך להכניס את כ-ו-ל-ם, כל מי שיש לו בסיס כוח משותף. כי אם אתה מפוצל זה הפוך מכוח הרבים, ולכן כשכתוב וחתום שדגל התורה ואגודת ישראל זו סיעה אחת זהו יום היסטורי עבורי. זה שזה שוויוני זה גם חשוב מאוד שאף אחד לא ירגיש שזה יותר וזה פחות".

"לא צריך לעשות מפקד", מתייחס חה"כ אייכלר לחלוקה השיווניות מול 'דגל התורה' ואומר כי, "היום יש את המחשב ויש מספרים לכל קהילה וקהילה, אפשר לדעת ולעשות בהגינות את הנציגות של כל אחד ואחד ואפשר להשכיל לעשות שלום ללא שום מאבק ומלחמה". 


האם הציבור יצליח להתאחד אחרי המלחמות המוניציפליות?

"הציבור שלנו הוא ציבור חכם, הפעם זה לא כמו מה שהיה בתשמ'ט. אני חושב שהיום זה מאבק פוליטי והיה ניתן למנוע את הפילוג בירושלים, ניסינו לעשות הכל כדי למנוע את זה אבל בסוף קרה מה שקרה. אין הבדל בין נציג חרדי ליטאי או חרדי חסידי אנחנו פועלים פה ביחד בלי שום הבדל".

לדבריו, "הציבור צריך להוכיח שגם שיש שלום ואין מלחמה. הציבור הולך להצביע למען הקדוש ברוך הוא ולא למען היצר הרע, כשאדם הולך לבחור למען היצר הרע, האגו האישי, או הקבוצתי, או העדתי, או הליטאי, או החסידי - הוא פועל למען עצמו ולא למען ה'."


"צריך לעשות מפקד"

נציג בעלזא בכנסת, חה"כ ישראל אייכלר מסרב להתייחס בפומבי לקרב הפנימי בין בעלזא לבין חסידות ויז'ניץ על המקום השלישי ברשימה ואומר ל'בחדרי חרדים' כי "בנושא של בעלזא, אני מנוע מלדבר כי אני רואה את עצמי שליח ציבור, בגלל שזה מדובר בבעלזא אתה צריך לדעת שהרב'ה שלח אותי לייצג את כל כלל ישראל, ובוודאי את כל הבוחרים של יהדות התורה ויעידו עלי הצופים שלא היה נושא אחד שלא דאגתי לכל כלל ישראל, אני לא מדבר ולא עוסק בזה".

יכול להיות שלא תוכל להמשיך לשרת את 'כלל ישראל' אם תמשיך להיות במקום 4 באגודת ישראל ומקום 7 ביהדות התורה.

"אני נותן לקב"ה להחליט אם הוא רוצה, אהיה פה על אפם וחמתם של מי שלא רוצה, אם הוא לא רוצה - לא יעזור כל ההשתדלות שבעולם. ההשתדלות שלי הייתה כל הארבע שנים, בעזרת ה' אהיה פה".

הפריימריז נקבעו לפני למעלה מ-40 שנה, אולי הגיע הזמן לשנות את הסדר ולבדוק שוב את כוחם של כולם?

"היו אז 12,000 איש בלבד שבחרו את סדר הרשימה, היום יש לנו 210 אלף בוחרים, וזה לא רלוונטי בשום מבחן". אייכלר חוזר ומציע: "צריך לעשות מפקד ממוחשב, צריך יפנים שלא ידעו עברית ויהיו מקצועיים בלבד ויהיו אמינים על פני כולם, שכל מי שיש לו ילדים בקהילה מסוימת והילדים שלו לומדים בתלמוד תורה אחר לא יוכל להשתייך על שתי קהילות".

לדברי אייכלר הפתרון הוא "לעשות הכל במחשב, צריך להיות סגור מפני עיתונאים, ומפני פוליטיקאים משהו שיהיה מקצועי. ואז יגישו דו"ח לכל קהילה עם מספר כמה הם שווים - כולל הקהילות הליטיאות".

"אנחנו במלחמה" 

חה"כ אייכלר מתייחס גם לאפשרות של איחוד כל הכוח החרדי ואומר בנושא 'המפץ החרדי' כי "למרות שלכל דבר של עתיד יש וויכוח, כל עץ פירות אתה לא יודע כמה קילו ייצא מזה, בעיקרון כל היהדות החרדית צריכה להיות מאוחדת מול המשטר החילוני. אנחנו שוכחים: יש לנו פה מלחמה, הבחירות זה לא אקשן; בחירות זה קיום או לא קיום, או קיום בדלי דלות של משפחה חרדית".

לדברי אייכלר, "המשטר החילוני לא רואה שום זכות ליהודי חרדי בארץ ישראל. יש סיכוי גדול מאוד שלא נהיה בקואליציה, כל הידידים שלנו יעשו הכל כדי שלא נהיה בקואליציה. גם הליכוד אם הוא יוכל להביא מישהו אחר במקומנו הם יביאו, יהיו להם פחות בעיות, יוכלו ללכת עם שלטון הבג"ץ, עם שלטון הגיוס - אם אנחנו לא נהיה חזקים, לא נהיה רבים - הם לא יתנו לא כלום".

אייכלר מסיים את דבריו כשהוא אומר כי "האחדות היא הכרחית, אבל החשבון הפשוט כמה נציגים יקבל כל אחד - את זה שיבדקו ויחליטו המחליטים. אנחנו צריכים להיות מאוחדים כמה שיותר. האדמו"ר מבעלזא חתם לפני שנים ארוכות עם הפועל המזרחי שפיצץ את אחדות החזית הדתית שקיבלה 16 - 18 מדנטים - אנחנו במלחמה".

ישראל אייכלר אחדות בעלזא אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד