י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בן הגאב"ד והיו"ר הגיעו לביקור

השגריר החדש לרבנים: נשמור על בתי העלמין

שגריר הונגריה החדש הודיע שממשלת הונגריה אף פעם לא תשלים עם כל תופעה אנטישמית והדגיש כי בהונגריה הממשלה עושה רבות למען בתי העלמין | כן הבטיח גישה לציון ה'אהל משה' ממאקאווא

השגריר החדש לרבנים: נשמור על בתי העלמין
הרבנים בביקור אצל שגריר הונגריה החדש צילום: באדיבות המצלם

משלחת רבנים הגיע לביקור אצל שגריר הונגריה החדש בישראל מר לבנט באנקו בראשות המשלחת עמדו הרה"צ רבי חיים מנחם מנדל למברגר בן גאב"ד מאקאווא שליט"א והרב דוד מרגלי יו"ר הוועד העולמי מאקאווא.

במהלך הביקור של משלחת הרבנים התקיים דיון מיוחד על שימור בתי העלמין ודרכי הגישה אליהם ברחבי הונגריה כשהשגריר החדש מבטיח להעביר את הבקשה לממשלת הונגריה כשהוא מדגיש את חשיבות שימור בתי העלמין ובתי הכנסת ברחבי הונגריה.

שגריר הונגריה הודיע שממשלת הונגריה אף פעם לא תשלים עם כל תופעה אנטישמית והדגיש שבהונגריה הממשלה עושה רבות למען זה.

הרבנים העלו בפני השגריר את בעיית דרכי הגישה לבית העלמין העתיק בעיר מאקאווא שבדרום הונגריה וביקשו מהשגריר לזרז את ההליכים לסלילת הכביש בכדי להקל על העולים לציון של בעל ה"אהל משה" זי"ע שרבים נושעו בזכות תפילתם במקום קדוש זה כפי שכתב בצוואתו לדורות הבאים: "מי שיבוא על קברי ויבכה בדמעות שליש שרוצה לשוב בתשובה בוודאי אסייע בידו. וכל מי שיעשה דבר לתיקון נשמתי אני מבטיחו שלא ילך מזה העולם בלא תשובה שלימה". 

בסיום הפגישה הודה השגריר לרבנים ואמר שיעמוד לימין הוועד העולמי בפעולותיו הכבירות למען שימור האתרים המקודשים לעם היהודי בעיר 'מאקאווא' וברחבי מדינת הונגריה ויסייע למעמד ההילולא הגדולה שתתקיים בחודש סיוון בעיר מאקאווא במלאת 75 שנה להסתלקותו של בעל ה"אהל משה" זיע"א ממאקאווא ביומא דהילולא קדישא י"ז סיון.

הונגריה מאקאווא בתי עלמין הרב דוד מרגלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד