י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מי נפגע בתקיפה?

צה"ל על הירי לחרמון: מתוכנן חודשים מראש

בשיחה עם כתבים, חשף דובר צה"ל כי הירי לעבר רמת הגולן היה מתוכנן מראש, אחרי תהליך קבלת החלטות שהתקבל לפני חודשים • רונן מנליס דיווח כי חיל האוויר פגע בתשתיות של כוח קודס, בין היתר בנמל תעופה בינלאומי בדמשק

צה"ל על הירי לחרמון: מתוכנן חודשים מראש
צילום: פלאש 90

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס, התייחס לפעולת היירוט של הטיל האיראני אתמול בחרמון, ואמר כי "השיגור האיראני שוגר אחרי הכנות ארוכות מאוד ותהליך קבלת החלטות שהתקבל לפני חודשים".

בשיחה עם כתבים, פירט מנליס כי במהלך הפעולה אתמול "פוגעים בתשתיות של כוח קודס, בין היתר בנמל תעופה בינלאומי בדמשק, שם יש אתר אחסון של כוח קודס". לדבריו, הזהירו את הסורים מלבצע ירי נגד מטוסי צה"ל "עם זאת יש ירי של עשרות רבות. ובעקבות זאת תקפנו מספר סוללות הגנ"א סוריות".

מנליס הרחיב וסיפר כי מדובר בירי טיל קרקע-קרקע איראני לטווח בינוני, מייצור איראני, שנורה על ידי פעילים איראניים מאזור דמשק, אזור שלא אמורים להיות בו איראניים. הניסיון האיראני לתקוף את ישראל, יורט על ידי כיפת ברזל.

כלי טיס של חיל האוויר, תקפו מספר מערכות תשתית של כוח קודס בסוריה, אתרי אמצעי לחימה, מודיעין ואימונים. מוקד התקיפה - אתר אחסון אמצעי לחימה משמעותי בנמל תעופה אזרחי בדמשק, כאשר לדברי מנליס בסמיכות לחלקים האזרחיים של נמל התעופה, יש מחסן אחסון אמצעי לחימה.

לפני התקיפה וגם במהלכה, צה"ל הזהיר את הסורים מלבצע ירי כנגד כוחות צה"ל, אך בפועל מבוצע ירי רחב מאוד של טילי קרקע אוויר ולכן צה"ל תקפו את מערך ההגנה של הסורים.

חלק מיעדי התקיפה הלילה בדמשק, הם במחנות של חטיבות סוריות בהם יש מבנים איראנים והם אלה שהותקפו. לדברי מנליס, איראן מנצלת את סוריה לפעילות שלה וסוריה משלמת מחיר יקר על האפשור של הפעולה האיראנית.

הירי אתמול לעבר הגולן, הוא ירי שיכול היה לפגוע באזרחים, ירי שמבוצע על ידי איראנים מתוך דמשק בתוך שטח שהתחייבו שלא יהיו שם איראנים, ומבוצע ירי של טיל איראני מייצור איראני, טיל קרקע קרקע לטווח בינוני. לדברי מנליס, לא מדובר בפעולה שמתרחשת בעקבות תקיפה כזו או אחרת, "השיגור האיראני שוגר אחרי הכנות ארוכות מאוד ותהליך קבלת החלטות שהתקבל לפני חודשים".

הפעולה, לדברי מנליס, היא ניסיון איראני לתקוף את ישראל, לסכן אזרחים ומטרות צבאיות, "מחפשים הזמנות להרתיע אותנו מפעילותינו". בעקבות האירוע הוחלט לסגור את אתר החרמון בהתאם להערכת המצב, אך שאר האזור נמצא בשגרה מלאה.

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר כי "ראינו הלילה את המצוקה האיראנית שהם לא נמצאים במקום שהם רוצים, מנסים לייצר פעולה שתרתיע את ישראל מהפעילות כנגד התבססותם, זהו ניסיון שאנחנו נחשב פעמיים האם לבצע פעולות כאלו או אחרות או לא, מבלי להתייחס לאירוע כזה או אחר - המדיניות שלנו לא השתנתה, יש הרבה מאוד יכולות שהם רצו שיהיה להם ואין".

עוד הבהיר כי ההבדל של הפעולה הלילה שהיא לא חלק מהמב"ם (מלחמה בין מלחמות), היא תגובה לאירועי אתמול. "התגובה היא מסר גלוי שאנחנו לא נקבל פעולה כזו. התקיפות שביצענו מראות שההתבססות של איראן היא גם במטרה לפגוע במדינת ישראל. השינוי שחל בחודשים האחרונים בפעילות בסוריה, קשור לצד השני, הצד השמי עושה אאוטינג לכל פעולה".

מפקד חיל האוויר האיראני, הגנרל עזיז נאסירזאדה, אמר היום כי כוחות צבאו ערוכים היטב ליום שבו ישראל תושמד. והוסיף כי "אנו מוכנים למערכה מכרעת עם ישראל שתוביל להיעלמותה". זאת לאחר הלילה בו ישראל תקפה מטרות איראניות בסוריה.

סוריה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד