י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגאב"ד אירח במעונו רופאים בכירים לדיון מעמיק

בכירי רופאי השיניים עלו בשבוע האחרון למעונו של הגאב"ד הגאון רבי אשר ווייס, על מנת לדון ולקבל הוראות למעשה בהיבטים רפואיים והלכתיים שונים

הגאב"ד אירח במעונו רופאים בכירים לדיון מעמיק
הגר"א וייס צילום: באדיבות המצלם

בכירי רופאי השיניים עלו ובאו בשבוע האחרון למעונו של הגאב"ד הגאון הגדול רבי אשר ווייס בירושלים, בכדי לדון ולקבל הוראות למעשה בהיבטים רפואיים והלכתיים מרתקים הקשורים בפעילותם כרופאים ואשר דורשים מענה הלכתי ודעת תורה.

הכינוס התקיים כאשר הרופאים מעלים בפני הגאב"ד עשרות נושאים רפואיים הלכתיים חשובים, ובמהלך הכינוס התפתח דיון הלכתי מרתק בתחום רפואת השיניים בין הרופאים לגאב"ד כאשר רופאי השיניים מקבלים מענה הלכתי לשאלותיהם.

בפתח דבריו ברך הגאב"ד את יוזם הכינוס ד"ר ר' גדליה מרדכי שטרן אשר נמנה בין תלמידיו החשובים ושיבח מאוד את יוזמתו לכנס דיון מיוחד בליבון נושאי רפואה והלכה בכלל ורפואת השיניים בפרט אשר יש לזה חשיבות גדולה ומיוחדת ובירכו שיזכה לסייעתא דשמיא והצלחה בפעילותו הרפואית המקצועית. עוד הוסיף הגאב"ד בסוף דבריו כי הוא מכיר את ד"ר שטרן במשך שנים רבות ומעבר להיותו רופאי שיניים בכיר ואיש מקצוע מהשורה הראשונה בתחום רפואת השיניים הוא גם תלמיד חכם הוגה בתורה אשר משלב את כל פעילותו עפ"י דעת תורה והלכה ובדודאי שפעילותו של ד"ר שטרן נותנת מענה וסיוע לרבים .

הרופאים הציגו שאלות רבות לגאב"ד שהתייחס לכל אחת ואחת מהשאלות במתינות והשיב להם את דעת ההלכה . הועלו לדיון נושאים מגוונים הנוגעים במישרין או בעקיפין לרפואת השיניים. בין הסוגיות שנידונו היו האם על הרופא להציג בפני הלקוח את כל החלופות והדרכים ברפואת השיניים אף אם הרופא לא מומחה בהם בעצמו, האם על הרופא להמליץ על רופאי שיניים מנוסים במיוחד? צ'ק שחזר לאחר שהלקוח כבר עשה טיפולים? נושא של לקיחת ויטמינים בשבת ע"מ לחזק עצם או שיניים חלשות לקראת טיפול, האם ישנה בעיה להצמיד תשלום למדד או לדולר? מה ההגדרה ההלכתית של רופא הכי טוב וכדומה.

כאמור, יוזם הכינוס הרפואי-הלכתי הוא ד"ר גדליה מרדכי שטרן, אחד מרופאי השיניים המנוסים והידועים אשר במרפאתו שברחביה ובארה"ב מטופלים אדמורי"ם ורבנים מכל החוגים והעדות, על ידי צוות הרופאים שמספקים רפואת שיניים ברמה הכי גבוהה ובאווירה חמה וכשרה.

ד''ר שטרן הקדיש את חייו במסירות להצטיינות בתורה עבודה וגמילות חסדים, ורואה בכנס זה פסגה של שנים של עשיה במגמה להביא לרופאים נוספים את המקצוע לרמה אחרת לגמרי על פי תורה והלכה.

בין רופאי השיניים שהשתתפו בכינוס: ד"ר פרד רוזנר שעוסק רבות ברפואה והלכה ואף תרגם לאנגלית את הלכות רפואה בספר מנחת אשר שחיבר הגאב"ד הגר"א וייס, וכן ד"ר גדליה מרדכי שטרן,  ד"ר חנניה שטרן, ד"ר מורי בנק, ד"ר שי לב ציון, ד"ר דני הופמן, ד"ר איליי פרנצלאו, ד"ר ג'קי גלסמן.

רופאים דרכי תורה רבי אשר וייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד