י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נתפס על חם

ט"ו בשבט: ניסו להבריח אננס ופירות טרופיים

על טיסה שהמריאה מצרפת ונחתה בנמל התעופה בן גוריון, חשפו מפקחי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות לא פחות מ-30 ק"ג של אננסים, כרובית וירקות שונים - עליהם התגלו נמלים, חרקים ומזיקים

ט"ו בשבט: ניסו להבריח אננס ופירות טרופיים
טיש ט"ו בשבט צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

בראש השנה לאילנות, נערכים טישים בחצרות החסידיות ובהם מעצבים מגשי פירות בטוב טעם, על מנת להדגיש את הפירות היפים שנשתבחה בהם ארץ ישראל. יש את המהדרים, שמביאים גם פירות מחו"ל על מנת לשבח את המראה הטרופי.

במשרד החקלאות עוקבים באופן קבוע אחר המזון שמוכנס ארצה, וזאת על מנת שחס ושלום לא יכנסו לארץ פירות וירקות ללא פיקוח, בהם עלולים להופיע נמלים, חרקים ומזיקים אחרים. לכן, הפירות שמפארים את שולחנות האדמו"רים עוברים באופן מפוקח.

פירות טרופיים. צילום: שירות ההסגר, נהר הירדן

אך נראה כי ישנם אנשים שאינם מסתפקים במגוון הרחב של התוצרת החקלאית הקיימת בישראל, ומנסים להכניס לישראל גם פירות ללא פיקוח. במקרה זה, כשהם נגועים ומסוכנים.

על טיסה שהגיעה מצרפת ונחתה בנמל התעופה בן גוריון, חשפו מפקחי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות לא פחות מ-30 ק"ג של אננסים, כרובית וירקות שונים - עליהם התגלו נמלים, חרקים ומזיקים. מבדיקה מול הנוסע, עלה כי אין מדובר בניסיון הברחה ראשון שלו. מפקחי משרד החקלאות הכירו את התייר הצרפתי, שניסה בעבר להבריח תוצרת חקלאית ונתפס. המשרד פתח בחקירת המקרה.

האננס שנתפס. צילום: מכס טרמינל 3

במקרה אחר, בגשר אלנבי, חשפו מפקחי השירותים להגנת הצומח במזוודה כתומה ותמימה למראה, 20 ק"ג פירות, בין היתר: פירות המנגוסטין, הרמבוטאן והלונגאן הטרופיים שמקורם באינדונזיה שהועברו לירדן ומשם למעבר גשר אלנבי. המפקחים עצרו את שני נוסעים, שהחזיקו במזוודה, ובחקירתם נודע כי הם שבו מאינדונזיה עם השלל דרך מעבר גשר אלנבי.

פירות טרופיים. כחול - מנגוסטין, צהוב - רמבוטאן, כתום - לונגאן. צילום: שירות ההסגר, נהר הירדן

פירות טריים משרד החקלאות טו בשבט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד