י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נאום האחדות

הרב לאו לח"כים: "צריך לדעת לכבד אחד את השני"

נאום האחדות: הרב הראשי לישראל ונשיא בתי הדין, הרב דוד לאו, הגיע היום (שני) לטקס חגיגות 70 לכנסת. במהלכו קרא לחברי הכנסת לנהוג באחדות כלפי היריבים הפוליטיים • צפו בנאום

הרב לאו לח"כים: "צריך לדעת לכבד אחד את השני"
הרב לאו בטקס צילום: באדיבות המצלם

הרב הראשי לישראל ונשיא בתי הדין, הרב דוד לאו, הגיע היום (שני) לטקס חגיגות 70 לכנסת. במהלכו קרא לחברי הכנסת לנהוג באחדות כלפי היריבים הפוליטיים.

בנאומו אמר הרב לאו: "הכנסת נולדה לפני 70 שנה. 70 שנים זהו פרק זמן שבחיי האדם לעתים זה גם פנסיה, אבל במוסד 70 שנה זה עדיין צעיר".

"כאשר הכנסת כרגע נמצאת בתקופה של מעין פגרה, תקופת בחירות וגם את הפגרה יודעים לנצל פה בבניין, לבנות, לשפר ולשכלל - שהבניין יהיה נאה יותר ומשופר יותר כדי לקלוט את הבאים בשעריו בתקופה שתהיה אחרי הפסח".

עוד אמר הרב בדבריו כי "זה הזמן שבו נתפלל כולנו שבראש ובראשונה נדע לממש את הפוטנציאל. כך שהפוטנציאל קיים, פוטנציאל הדמוקרטיה כאן בהחלט קיים".

הרב פנה לעוזרי חברי הכנסת ועובדי המשכן: "אתם אלו שתעזור לחברי הכנסת כדי לממש את הפוטנציאל ולהצמיח את הפירות הטובים למדינת ישראל".

"צריך לדעת גם לכבד אחד את השני. לעתים בתקופת בחירות אנחנו שוכחים את זה. אם כי לצערי גם בתקופת לא בחירות, לעתים חברי הכנסת שוכחים זה את זה - לתת את היחס הנכון והראוי".

לדבריו, "אפשר להתווכח, צריך לדון; אבל גם כשבית הלל ובית שמאי נחלקו ביניהם, זו הייתה מחלוקת של אהבה, רעות וידידות; ולא נמנעו מלשאת נשים אלו עם אלו".

הרב סיים את דבריו ובירך את הכנסת: "כפי שהכנסת ידעה להוציא פירות טובים ב-70 שנה שעברו, אני מצטרף לברכתו של היו"ר שגם ה- 70 שנה הבאות יהיו פוריות ונדע להצמיח פירות טובים ויתנו גם מקום לפירות לידם".

הרב לאו כנסת יום הולדת חברי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד