י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשש לחשיפת הפעילות

רחפנים בלתי מזוהים צילמו בסיס מסווג

בסיס מסווג של חיל האוויר צולם באחרונה בידי רחפנים. לצה"ל לא ברור מי אחראי לצילומים, ואיזה שימוש נעשה בהם | גורם הבקיא בנושא: "קיים חשש שייעשה שימוש במידע שצולם, עצם חשיפת הפעילות במתקן עשויה להסב נזק ביטחוני משמועתי"

רחפן. אילוסטרציה. (צילום: pixabay)
רחפן. אילוסטרציה. (צילום: pixabay)

חיילים בבסיס חיל האוויר הסודי הבחינו ברחפנים בכמה מקרים בחודשים האחרונים, אך המפעילים לא אותרו בזמן אמת. בצה"ל בודקים האם מדובר במעשה קונדס או שמא בניסיון ריגול, כך חושף הבוקר (רביעי) הפרשן הצבאי של 'ישראל היום'-יואב לימור.

הבסיס המדובר צולם בכמה מקרים בחודשים האחרונים. חיילים המשרתים במתקן המסווג הבחינו ברחפנים שטסים במקום, ככל הנראה במטרה לצלם את הפעילות שבו. החיילים דיווחו על הרחפנים אך מפעיליהם לא אותרו בזמן אמת.

הפעלת הרחפנים באזור הבסיס המסווג מטרידה מאוד את המפקדים במקום, וכן את מפקדת חיל האוויר ואת גורמי הביטחון המידע בצה"ל. מאמץ רב הושקע בניסיון לאתר מי אחראי להפעלתם, ואם הצילום נעשה כמעשה קונדס, או שמא במכוון, מתוך כוונה לאסוף מידע.

גורם בכיר הבקיא בנושא אמר כי החשש הוא שייעשה שימוש במידע שצולם. לדבריו, "גם אם הצילומים נעשו בתמימות ולא על ידי גורם עוין, עצם חשיפת הפעילות במתקן עשויה להסב את זה הנזק ביטחוני משמעותי".

עוד אמר: "הרחפנים הפכו בשנים האחרונות לנושא שמעסיק מאוד את המערכת הביטחון ואת צה"ל בכלל ואת חיל האוויר בפרט. הדאגה היא בכמה דברים, החל בהפרעה לפעילות השוטפת של מטוסי ומסוקי חיל האוויר, ועד לשימוש ברחפנים לאיסוף מידע על ידי גורמים עוינים או מתוך סקרנות".

בסיס צבאי בסיס חיל האויר רחפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד