י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תוקם ועדה חלופית?

חרפה: ה'ועדה' חסמה קו למשפחות נזקקות

הביקורת על 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' הולכת וגוברת: קו מידע עבור אברכים שנבחנו ברבנות הראשית נחם, לצד קווי סיוע למשפחות במצוקה וקווים של שיעורי תורה | יוזמה: תוקם ועדת רבנים חדשה לנושא

חרפה: ה'ועדה' חסמה קו למשפחות נזקקות
מכשיר כשר צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המאבק עולה שלב: לאחר ש'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' בוחרת מזה תקופה ארוכה לחסום קווי תוכן כשרים בהעדר סיבה הנראית לעין, מתארגנת יוזמה להקים וועדה חדשה שתפקח על הנושא בצורה עניינית ומבוקרת.

בשנה האחרונה פורסמו ב'בחדרי חרדים' מספר תלונות של בעלי קווי תוכן של לוויות וכדו' שנחסמו על לא עוול בכפם.

בועדה לא הסתפקו בכך וחסמו קווים של חולי צליאק וקווי שיעורי תורה, אך בימים האחרונים,  אברכי כולל שחייגו לקו טלפוני של הרבנות הראשית לישראל, בכדי לשמוע את תוצאות הבחינות לרבנות, גילו כי הקו חסום.

ראש לשכת הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, רפי אלטמן, שיגר מכתב נוקב לוועדת הרבנים.

במכתבו כותב אלטמן: "הנדון: חסימת קו מידע תוצאות המבחנים ברבנות הראשית", נפתח המכתב בשמו של הגר"ד לאו, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים': "אני פונה אליכם בעקבות פניה שקיבלנו מלשכת מנכ"ל הרבנות הראשית".

"בימים אלו נסתיימה בדיקתם של עשרות רבות של מבחנים במסגרת מבחני ההסמכה של הרבנות הראשית לישראל. תוצאות המבחנים מתפרסמות באתר הבחינות של חברת 'מרמנת', כשבעבר לאור הנחיית הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א, נוספה אפשרות גם לבעלי הטלפונים הכשרים לקבל את תוצאות הבחינות באמצעות שיחת טלפון למספר ייעודי".

"בימים האחרונים מתקבלות פניות רבות מאברכים המבקשים לקבל את תוצאות הבחינות, שמס' הטלפון נחסם לחיוג ממכשירים כשרים. מדובר בעוול למאות רבות של נבחנים שמחכים בקוצר רוח לקבל את תוצאות הבחינות והדבר נמנע מהם. נבקש לפעול בהקדם לפתרון הנושא".

לדברי עסקנים המטפלים בנושא הקווים, מדובר בדברים הגובלים באכזריות ומציגים שתי דוגמאות לכך: אשה צדיקה שאוספת מזון ממפעלים מתורמים וכדו' עבור משפחות שמגיעות לפת לחם לילדיהן, מסתייעים בקו טלפוני 'ווטסאפ-פון' שמודיע למשפחות על המוצרים שהתקבלו ודרכי קבלת המצרכים, אלא שב'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' החליטו משום מה לחסום את הקו.

בנוסף, ראש משפחה חולה שבני המשפחה מתעדכנים בוואטסאפ-פון משפחתי על המצב וכן על התורנות לשהות ליד מיטת חוליו - נחסם. ארגון הנותן מידע הלכתי ומידע בנוגע לטהרת המשפחה אשר מצילים מאיסור כריתות בקו גם נחסם.

זאת ועוד, קו לציבור בחורי ישיבות ספרדי שמעביר עדכונים על שיעורי תורה וכן חדשות ושיחות השקפה ומונע האזנה לרדיו, גם נחסם.

בעקבות כך, בשבוע הבא יתקיים דיון בבד"צ בני ברק, בהשתתפות כל הגורמים הקשורים לנושא, שם תישקל הקמת כשרות חלופית בהכוונת גדולי ישראל ובפיקוח רבנים.

את תגובת דובר הוועדה יונתן לפקוביץ לא הצלחנו לקבל. לכשתתקבל נשמח לפרסמה.

ועדת רבנים לענייני תקשורת קו נייעס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד