ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הקריאה מעוררת את הזמן

האדמו"ר במכתב תמיכה ב"שבת תל-אביב"

בתל אביב החרדית שנותרה מתכוננים לשבת תל אביב' לחזק את השבת והיהדות בעיר | הרבי מביטשקוב ממקום מושבו ביפו התגייס למערכה וכתב מכתב נלהב 

האדמו"ר במכתב תמיכה ב"שבת תל-אביב"
הרבי מביטשקוב צילום: יהודה פרקוביץ

תל אביב החרדית מתכוננת לשבת חיזוק החיים היהודים: רוח היהדות הנושבת בל אביב ידעה הרבה עליות וירידות, כאשר ראשי הקהילות וגבאי בתי הכנסת נאבקים על קיומם של בתי מקדש מעט.

החיים היהודים גם הם בשפל, כאשר השבת הולכת ונעקרת, לקראת שבת קבלת התורה, בה כל כלל ישראל יאמרו בדחילו ורחימו "זכור את יום השבת לקדשו", אשר בו מתכוננים לחלל את השבת בריש גלי, ישבתו יהודים חרדים יראים ושלמים אשר מקור מוצאם בתל אביב או קרובי משפחתם בעיר, לחזק את רוח היהדות ולתת עוז ותעצומות לכל ענייני הדת.

קריאת קודש מיוחדת מתפרסמת מהאדמו"ר מביטשקוב, המכונה 'הרבי של יפו' שכותב מכתב ופותח "אליכם אישים אקרא!".

"אל אחבנ"י די בכל אתר ואתר חכמי לב לוקחי מצוות מצדיקי הרבים ככוכבים, ידוע הוא לכל, משאת נפשו של כ"ק אאמו"ר זצוק"ל כל עוד נשמתו באפו וכל מאווייו היו לרומם ולחזק את היהדות בעירנו יפו-תל אביב בכל האמצעיים האפשריים".

"וב"ה זכותו הגדולה עומדת לנו, ועירנו עוברת תהליך חיובי מאד וב"ה בתי הכנסיות שוקקים חיים וחוזרים אט אט לימי הזוהר וקול התורה נשמע בהם ביתר שאת וביתר עז".

הרבי ממשיך וכותב במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים': "נתתי שמחה בליבי בשמעי אשר לקראת שב"ק הבעל"ט שבת "קבלת התורה" נתעוררו אנשי חיל יראי א' לארגן "שבת תל-אביב" אשר בה ישבתו בעירנו ידיד ויוצאי תל אביב להשפיע עוז ותעצומות וחיזוק גדול לחיי היהדות בת"א. וודאי הוא שהקריאה מעוררת את הזמן, מעמד הר סיני. נעשה ונשמע אמרו כאחד, כאיש אחד בלב אחד".

הוא מסיים בברכה, "בטוח אני שכל הנרתמים לענין נשגב זה יתברכו ממעון הברכות בישועות גדולות ונשגבות וימלא ה' כל משאלות ליבם לטובה ולברכה, עדי נזכה בקרב ממש להרחמן הוא ינחילנו ליום שכולו שבת בב"א המברכם מעומקא דליבא לכבוד התורה ולכבוד השבת". 

ביטשקוב יפו תל אביב חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד