י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לייבל'ה בליל שישי

מה כיוון נכדו של שר התורה בתפילה במירון?

המדור היוקרתי של המגזר החרדי נועל שבוע בסימן המצ'ינגים המחרפנים • בין השורות תבחינו בעוגה של פרלשטיין, תפילתו הזכה של הנכד הכל-יכול, המינוי החדש ב'שעה טובה', חגיגות התנפצות המפץ, הרכב הנוצץ בו התחדש סגן העורך, המסע של איצו למדבר, ובעצם: כל מה שמעניין אתכם. תהנו

מה כיוון נכדו של שר התורה בתפילה במירון?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מסכם שבוע עמוס עמוס לעייפה, ובמיוחד בהתרמות המצ'ניג שיצאו כבר מכל החורים. לייבל'ה התרושש כליל מכיסו, כל זאת בטרם נאלץ להתמודד עם ההתרמה של מוסדות 'עטרת שלמה', כך שלייבל'ה איננו יודע מה יהיה עם חשבון הבנק שלו. מעורר דאגה.

לייבל'ה התנחם השבוע בבדיחה המוצלחת שרצה ברשת ומקורה בקבוצת "אלעד החסידית", שנותרה קבוצה מובילה.

להלן הבדיחה: "באחת הישיבות שבה לומדים כארבעים בחורים, הגישו התלמידים לראש הישיבה לכבוד ימי השובבי"ם, שעות רצופות, המסתכמות ב 100,000 שעות. לתדהמת ראש הישיבה, איך יתכן שארבעים בחורים ילמדו מאה אלף שעות, השיבו הבחורים בתמימות עשינו מצ'ינג עם פוניבז'".

ומי שניצח על המצ'ניג השבוע, היה העיתונאי רפי פרלשטיין, שהצליח לחלוב את כל המי ומי בתקשורת ובפוליטיקה החרדית ושאינה, למען מוסדות קרעטשניף. פרלשטיין האריך את הפאות וישב בחפ"ק ההתרמה עד שגייס למעלה מ-70 אלף שקל נקיים למען המטרה הקדושה. אשרי חלקו.

בסיום ההתרמה של קרעטשניף, הם הגיעו ליעד של כמעט 7 מיליון שקלים וכולם הגיעו לחגוג עם רפי שהציג עוגה מרשימה.

למרות המצ'ניג, לייבל'ה בטוח שהבחירות הקרובות לא יתקיימו במועדן. לייבל'ה לא יודע מהי הסיבה שתהיה, אך בטוח בכל ליבו שהבחירות לא יהיו בערב חג הפסח השנה. אך כל זה לא חשוב לעומת הקטע הבא.

לאחר פרפורי הגסיסה של המפץ החרדי, לייבל'ה הצפין לאתרא קדישא מירון, לציון המצוינת של רבי שמעון בכדי להתפלל על ראש השנה לאילנות שיזכה לפרי עץ הדר בחינם, וגם להתפלל על עמך בית ישראל.

על הדרך הבחין לייבל'ה ביהודי שקומתו אינה גבוהה במיוחד, יושב בפאתי הציון ונושא תפילה חרישית. לייבל'ה התקרב יותר והופתע לראות את הרב יעקב קנייבסקי, האיש שמפתח הציבור החרדי נתון בידיו, נכדו ונאמן ביתו הקרוב של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. לייבל'ה סמוך ובטוח שצקון לחשו פעל נצורות בשמים ובארץ.

מאוחר יותר ראה לייבל'ה את ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שהגם שלא ממשיך בכנסת הבאה הוא יישאר איש מירון בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו. מיד עם דמדומי חמה, לפני שהחסידים התנפלו על הפירות, הצלם דוד כהן תיעד אותו נושא תפילה.

מחוץ למירון, ראה לייבל'ה את מזכ"ל איגוד הסמינרים הרב יצחק אוסטרליץ מקדש את הלבנה, יחד עם הרב של מירון - רבי מאיר שטרן, שחגג השבוע חלאק'ה לבנו בבתי גדולי ישראל.

חגיגות ניפוץ 'המפץ החרדי' לא מפסיקות אף לרגע: השבוע צעד לייבל'ה מעדנות לעבר גוש עציון הסמוך לביתר עילית וזאת כדי ליישר הדורים בקרב בני הציבור הדת"ל שהתנתקו מבנט ודומיו. כרגיל, לייבל'ה הרעב תר אחר פינה שיש בה אוכל, ומלאכי עליון כיוונו אותו למסעדה החלבית אשר בצומת הגוש.

בהיכנסו פנימה, נדהם לייבל'ה לגלות פנים מוכרות; רמי סדן - יועצו לשעבר של ראש הממשלה נתניהו ויועץ פוליטי בהווה ומענדי גרוזמן - שדר 'כאן מורשת' וממובילי המאבק לטיהור הפייקים בתקשורת החרדית.

השניים היו בעיצומו של ריקוד סוער ויוצא דופן עד כדי שכיפתו החב"דית של גרוזמן התעופפה אל על מבלי משים לב. לשאלת לייבל'ה: "מדוע אתם מרקדים?", השיבו השניים על אתר: "אנחנו חוגגים את ניפוץ 'המפץ החרדי', ואין חגיגה בלי ריקוד, כמו שאין שוחד בלא כסף ומעטפות". לייצים.

לייבל'ה ניצל את ההזדמנות לצלול עם סדן אל נבכי ההיסטוריה ואל הדרמה שהייתה סביבו וכמעט הפילה את הממשלה. סדן הדהים כשסיפר את גרסתו המלאה, אותה לייבל'ה יחשוף בזמן הנכון ובמקום הנכון.

לייבל'ה גם נערך השבוע לקראת הוועידה של אגודת ישראל בנתניה. את צוות ההפקה של הועידה, ראה לייבל'ה בישיבת עבודה במסעדת ‘גולדיס’ בירושלים. במשתתפים: הלל פרידמן, שניאור רוזן, יוסי צימט, הדובר הבעלזאי יהושע ויינברגר, יעקב איזק והסגן של בני ברק שיקי מנדל.

והעוזר של שיקי מנדל, יהודה ברטלר, התפנה מהעיסוקים בוועידה ובשאלת המיקום של טסלר ויצא לקניות בסופר לכבוד שבת קודש.

ומי שהתחדש השבוע ברכב חדש מיד ראשונה, הוא יקיר המדור הבלתי מעורער, סגן עורך 'משפחה' אריה ארליך והסופר המוכשר ביותר במגזר החרדי, שלאחר שנפרד מרכבו הכחלחל, הישן והחבוט, התחדש במכונית מהניילונים. אתמול הוא חזר מביקור בזק בממלכת חב"ד שבחצי כדור התחתון לרגל יו"ד שבט - יום קבלת הנשיאות. איחולנו הלבביים: שייסע בדרכים ישרות בלבד וימשיך לאסוף אל רכבו טרמפיסטים.

ומי שמנגד מסר את רכבו הישן לבן משפחתו חינם אין כסף, הוא הסופר והעיתונאי ומעתה גם 'איש החסד' יצחק פלדמן, שהתייאש סופית מרכבו הישן שעמד מתחת הבית בחניה בלי טסט וצבר המון אבק. את מה שגילה פלדמן על הרכב שלו אחרי שכבר נמסר, הוא מגולל בהרחבה בטורו הסאטירי 'בלי פילטרים'. שווה קריאה.

ואם כבר החזקתם את עיתון בקהילה, תוכלו לקרוא עוד מפלדמן שנסע השבוע - כנראה עם רכב אחר - לסיני, כדי לעמוד מקרוב אחר תופעת החרדים שנופשים בחצי האי המצרי. פלדמן התארח במאהל בדואי, התיידד עם ילדים יחפים והבטיח לבוא פעם הבאה ולהביא להם נעליים במתנה. 'איש החסד', כבר אמרנו?

ובשמחת האירוסין של העיתונאי אבי רבינא, ראה לייבל'ה את איש התקשורת החרדי אבי יוספי שמונה לראש מטה החרדים במערך ההסברה של מפלגת 'הליכוד', בשיחה צפופה עם אנשי התקשורת חיים אילוז וישי כהן יחד עם העסקן החתן בני מחלב.

בתוך שמחת האירוסין, ראה לייבל'ה את המנצח אלי יפה, מביא לרבינא מתנה עטופה בצבע וורוד. לייבל'ה שאל את רבינא הנרגש מה יש בפנים, אך הוא ענה שאת זה הוא משאיר לחתונה. "הפתעות פותחים רק אז", סיים רבינא.

שורת ביקורים השבוע בבית שר התורה הגר"ח קנייבסקי: לייבל'ה ראה תחילה במוצאי שבת, את הכתב הפוליטי של האתר החרדי המוביל בעולם - ארי קלמן, ששבת בעיר התורה והחסידות, מגיע להתברך בצאת השבת בקודש הקדשים שברשב"ם. קלמן חבש את כובעו הצר (נדיר) והתברך בחמימות. בו"ה.

ולמחרת, בליל ט"ו בשבט, רגעים לפני ששר התורה קיבל את מגש הפירות מידיו של הרב יוסף אפרתי, ראה לייבל'ה את איש התקשורת שעומד על הקצה ישראל כהן מתברך גם. והיו עיניך.

והעסקן איציק דוידוביץ, מבכירי הפעילים בצעירי דגל התורה, ששב מטיול מפנק בהונג קונג, נראה השבוע גם ברשב"ם שוטח שאלה שעומדת על הפרק.

ובהמשך רחוב רשב"ם, ראה לייבל'ה את יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא, שחזר מפגישה עם השגריר ההונגרי החדש וחבש כובע מצמר, בכדי להיאבק בקור הבני ברקי.

כשלייבל'ה עבר ברחוב ירושלים, הוא ראה את חבר מועצת עיריית בני ברק ישראל משה פרידמן מבעלזא, עולה לאוטובוס כאחד האדם. נדיר במחוזותינו?

והשבוע, כוכב חדש-ישן הפציע בשמי עולם העיתונות. לסגן עורך 'משפחה' שמעון ברייטקופף, הצטרף השבוע בשמו האמתי אחיו הצעיר, חנני ברייטקופף - או בשמו המלא "יעקב חננאל ברייטקופף", שיצא לראשונה בשמו המלא בסיפור "מזולזלת", לאחר שהחל לערוך את מגזין "שעה טובה" המחודש. את הסיפור המלא קרא לייבל'ה באתר שבו אתם נמצאים עכשיו. לייבל'ה שמכיר את חנני מספסלי הישיבה, שולח מזל טוב והצלחה מרובה בתפקיד.

 

קשה השבוע לפספס את הטישים של ט"ו בשבט. ובכן, בטיש של הרבי ממעזיבוז בפתח תקווה, ראה לייבל'ה את חבר מועצת העיר ישראל פרידמן הגוראי.

השבוע הגיע לייבל'ה לסיום מסכת שערך בחור הקרוב לליבו של ראש העיר משה ליאון. הסיום נערך ביום השנה לאמו של ראש העיר והמסכת שסוימה הייתה 'מועד קטן' העוסקת באבלות. ראש העיר נהנה ובירך בכל ליבו ונפשו.

לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב חמה ולבבית למנכ"ל משרד הפרסום וההדבק 'נתיב מדיה', הבולדוזר מה"שטיבל" נתי קרויזר, לרגל יום הולדתו ה - 34. רעייתו המסורה והחברים חגגו לו בהפתעה גמורה.

והשבוע, באורח מיוחד, הטריח את עצמו האדמו"ר מויז'ניץ והגיע להשתתף בחתונת בן מקורבו באולמי "מייפל" בפתח תקווה. במהלך האירוע תיעד לייבלה את איש השיווק החרדי יהודה אברמסקי, שמשמש באחד מהכובעים שלו כמנהל המכירות באולם הנ"ל, כשהוא מתברך במאור פנים מהאדמו"ר, לקראת חתונתו שתיערך בקרוב.

בצל הגוש החוסם באלעד: בכירי עיריית אלעד (אופוזיציה וקואליציה) הניחו את הפוליטיקה הצרה בצד וחגגו השבוע יום הולדת הפתעה 40 ליחיקם גמליאל, מנהל מחלקת הנוער באלעד, שבשנים האחרונות חולל מהפכה במחלקת הנוער בעיר.

ועוד מאלעד: במהלך החגיגה הפתיע סגר"ע ירושלים צביקה כהן (לשעבר ראש עיריית אלעד) את חתן יום ההולדת, ואף נעמד לתמונה עם יו"ר דגל התורה באלעד אבי שטרן. ציר דגל וש"ס חזק מתמיד מתברר.

ועדיין בעיר המעניינת. חברי המועצה דיין וברדוגו עם מזכיר ועדת הרבנים החסידית, שמנהל את המו"מ מטעם אגודת ישראל באלעד.

ולקינוח, משה רבר, העסקן הדגלאי, נצפה השבוע מתפלל תפילת שחרית בבית הכנסת קהל חסידים בוינה שבאוסטריה. לייבל'ה שולח תודה למצלם הוינאי שלא מפסיק לקרוא את לייבל'ה מידי שבוע.

בלייקווד שבניו גרז'י חגיגה גדולה: רשת 'בינגו' של אושר עד בארץ פתחה את הסניף השני בארה"ב, במעמד ראש הישיבה הגר"מ קוטלר ואישי ציבור. באירוע נכחה משלחת מהארץ שכללה את ראשי "אולינהום" שהגיעו לברך. לייבל'ה מצטרף לברכות. 

לייבל'ה גם מתכונן בימים אלה לקראת הגעתו של ענק הזמר החסידי ליפא שמלצר לסופ"ש נדיר וענק במלון 'כינורות' בטבריה. לקראת בואו, נבר לייבל'ה בפרסומות בעיתונות החרדית, וראה כי בעיתון 'המבשר' עדיין לא הכשירו את שמלצר. במודעה לא מופיע שמו ותמונתו של שמלצר כפי שמופיע בשאר העיתונים השבועיים.


וב'המודיע' הבחין לייבל'ה בעיניו החדות כנץ, את מפץ השמאל כאשר אשת השמאל לבני כמעט שודרגה ל"בני ברק", זאת לאחר שלטענתה הסירו את השלטים שלהם. איפה המבקר כשצריך אותו?

ולפינת הצלמים: השבוע הפתיע הצלם אהרל'ה גרבר ממגזין 'די וואך' והגיע לביקור בזק לרגל שמחת אירוסי אחותו, שם הפתיע גם הנגיד נחום סנדרס מבעלי רשת כובעי סנדרס, שהגיע לארץ לרגל שמחה משפחתית.

גם הצלם ארי ק. שעשה את ביקורו בארץ בחודש אחרון, החל ממסע האדמו"ר ממונקאטש בארה"ק, ובאמצע הספיק לקפוץ לצלם את האדמו"ר מסקווירא בפרשבורג ובמנצ'סטר, חזר אמש לארה"ב. לפני זה הספיק גם להיכנס בכדי להיפרד מרבותיו האדמו"רים מבעלזא וקוסוב ויז'ניץ.

והברכה חמה של רבי "בנימין הצדיק", ניתנה השבוע לאיש והמסעדה מוטי קרויזר, בשכונת בית ישראל בירושלים, לאחר שנשמע להוראת הרבנים וסוגר את המסעדה המיוחדת בשעה 23:30. העיקר שיהיה דליקטס.

ומי שהשבוע סייע בכל מאודו לרפואת הפצוע יצחק בן אהובה שושנה, הוא העסקן מפולין שוקי מוזס, שמלבד היותו פועל לקברי הצדיקים סייע בהטסתו של הפצוע לישראל, לייבל'ה שולח ברכות.

והשבוע הגיע לייבל'ה לאולמי קדמא, בחתונה לבת העסקן החרדי איציק קויפמן, שם ראה בפתח את יוסי דייטש ומשה ליאון מחויכים מתמיד.

בהמשך ראה את ליאון מעביר את עיטור ירושלים המקורי לר' ישראל תורג'מן, עוזרו של הראשון לציון הגר"א בקשי דורון, שאמר עליו שהוא יקיר ירושלים לשנים תשע"ט תש"פ. הלה גיסו של סגן ראש העיר אברהם בצלאל.

ובברית לבן הזמר שלומי ורצברגר באולמי סאטמר בירושלים, התקיימה הופעה גדולה ומרשימה של כל בכירי הזמרים: הרשי סגל, שרוליק קלצקין, חזקי כץ, יואלי קליין, ברוך הומינר, יואלי דודביץ, סנדי שטיינר, מנדי גולדברג, שוכי גולדשטיין, בנצי שטיין, פיני פולק, מושי וולס, הרשי רוזנבום. מי שכובד בסנדקאות, היה הרבי מסאסוב, שהגיע היישר מגני תקווה לברית של הזמר שחבש כיפה של סערט ויז'ניץ לראשונה, ונקרא שמו בישראל "משה יהושע".

ולפינת המזל טובים השבועית:

מזל טוב לנתנאל הלפרין, בנו של הנגיד המפואר ר' שמוליק הלפרין, לרגל אירוסיו בשעה טובה, עם נכדת האדמו"ר מקופיטשניץ.

ואפרופו הלפרין, בסיום טיש ט"ו בשבט בבית הנגיד הרב שמוליק הלפרין, נצפה כתב הברנז'ה החרדי איציק אוחנה מתברך במאור פנים מפי המשפיע רבי אלימלך בידרמן.

מזל טוב למגיד השיעור בדף היומי הגדול הרב בנימין מילצקי, לרגל אירוסי בתו בשעה טובה, עם בן המאייר והצייר גדי פולק. החתן מבחירי ישיבת דרך השם.

מזל טוב למגיד השיעור בדף היומי בקול הלשון, הרב אברהם ישעי קובלסקי, לרגל הולדת הנכד, שמחת הברית תתקיים ביום שישי בבוקר בבית המדרש סערט ויז'ניץ ברח' יואל בב"ב.

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת שי קאהן, לרגל אירוסי בתו בשעטומ"צ.

ושמחה בקרב קהל צעירי באד-אישל. לחבר הקהילה והזמר מוישי ניילנדר נולדה בת בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לנתן וואלעס מעסקני מוסדות תולדות אהרן, לרגל אירוסי בתו בשעטומ"צ.

ברכת מזל"ט למנחם רוזנגרטן, הויז בחור של האדמו"ר מסלונים, לרגל אירוסיו.

ברכת מזל״ט לממלא מקום ראש עיריית ירושלים לייזר ראוכברגר לרגל הולדת הנכד.

מזל טוב לזמר יהודה פליישמן לרגל הולדת בנו.

מזל טוב לאיש 'דגל' ברחובות, שלמה מונטג לרגל הולדת הבת.

ולסיום מזל טוב לנגיד בית סאדיגורה ר' יששכר קנול לרגל הולדת הנכד.

לייבל'ה רכילות חרדית יענקי קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד