י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הגשר נבנה לאורך השבת

הח"כים החרדים מגנים ותוקפים: "התרסה"

הנציגות החרדית בכנסת כשלה בניסיונותיה לסכל את ביצוע עבודות בניית 'גשר יהודית' בעיצומה של השבת ומאז צאתה משגרים הח"כים בזה אחר זה, הודעות גינוי תוך התחייבות לעגן בחוק את האיסור | אייכלר: "ראשי עיריית תל אביב והמשטר החילוני ישאו באחריות לקטרוג בשמים"

הח"כים החרדים מגנים ותוקפים: "התרסה"

לאחר שלא הצליחו למנוע את חילול השבת בתל אביב, שבוצעו מכניסתה ועד צאתה, תוך רמיסת קדושתה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן משגר שעתיים לאחר צאת השבת, הודעה זועמת, בה הוא מתחייב לעגן בחוק ובהסכמים הקואליציוניים את מניעת חילול השבת בעתיד.

"ביצוע עבודות בגשר יהודית בעיצומו של שבת קודש מהווה פגיעה קשה במסורת ישראל, תוך זלזול ברגשות מאות אלפי שומרי מצוות, ומנוגד לסטטוס קוו בישראל", כתב ליצמן בהודעה ששיגר לתקשורת.

סגן השר הוסיף ואמר; "אני מוחה על כך בתוקף בשם רוב מוחלט של אזרחי ישראל הרואים בשמירת השבת ערך עליון לאורך הדורות", שלדבריו, "מצב זה בו קדושת השבת כיום המנוחה הלאומי נדרסת בפרהסיה בידי בג"צ ועיריית ת"א ללא צורך אמיתי - לא יימשך".

ליצמן הצהיר כי בכוונתו לעגן זאת בחוק, "מתוך מחויבות ערכית לשמירת צביונה היהודי של המדינה, תפעל הנציגות החרדית לעגן בחוק ובהסכמים קואליציוניים את הצורך במניעת חילולי שבת בידי גופים ממשלתיים, בהתאם לסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך השנים".

"עצוב ואף מרתיח", סיים ליצמן את הודעתו על חילול השבת, "התנהגות פוליטיקאים חסרי אחריות, העושים שימוש פסול, בפגיעה בערכי הדת והמסורת לצרכים פוליטיים, בניסיון עלוב לגריפת קולות בבחירות הקרובות".

לאחר שבשבוע החולף התחייב יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני, לתקן אף הוא את החוק, כך שלא יתקיימו יותר עבודות בשבת, הוא מגיב לעבודות הגשר ביממה האחרונה: "השמחה לאיד של אלה שאיבדו כל צלם של יהדות, כשבכלל לא מדברים על הכרח שגם הוא לא נכון, אלא מדברים בשמחה על פגיעה כל כך קשה בשבת קודש - מאבדים כל זיק של יהדות ואינם ראויים להיות במערכת הציבורית בישראל", גפני כיוון את דבריו ככה"נ לראש העיר תל אביב רון חולדאי שהגיע בבוקר יום השבת לאתר הבנייה, הצטלם על רקע העבודות, העלה את התמונה לחשבון הטוויטר שלו וצייץ, "גשר יהודית קום יקום. בשעה טובה".

גפני הוסיף והבהיר, "אנחנו נעשה כל מאמץ לתקן את החוק בעניין הזה על מנת ששבת לא תהפוך להיות יום שיפוצים של שונאי היהדות."

ח"כים נוספים הצטרפו, גינו ותקפו את חילול השבת בפרהסיא.

סגן יו"ר הכנסת ח"כ ישראל אייכלר שיגר הודעת גינוי חריפה: "הלב כואב למראה המרידה במלכות שמים ועשרת הדיברות שקראנו השבת. ראשי עיריית תל אביב והמישטר החילוני ישאו באחריות לקטרוג בשמים על תושבי העיר המורדת בשבת".

לדבריו, "אין כאן שום הצדקה של פיקוח נפש. האמת ידועה לכל: כל מומחי ההנדסה מעידים כי אפשר לבנות את הגשר בזמנים אחרים ללא חילול שבת".

"התרסה זו לפני בחירות נועדה ליצור קרע בעם על רקע דתי כדי לעודד מפלגות שטנה אויבי היהדות", הבהיר סגן יו"ר הכנסת.

"אנו חייבים למחות על כבוד השבת המחוללת. לאחר הבחירות נעביר את הצעת החוק שהגשנו בקדנציה הקודמת למנוע 'שכר שבת' בעבודות שאין בהם פיקוח נפש".

"שכר שבת מגיע לעיתים לפי ארבע מהשכר הרגיל והוא מהווה פיתוי כבד לפועלים, שבעקרון היו רוצים לשמור את השבת בחיק המשפחה, אך נכנעים ללחץ הכלכלי. את זאת עלינו לגדוע מתוך אחריות לבטחון העם היהודי", מוחה הח"כ בתוקף.

גם יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור שיגר את מחאתו נגד ר"ע ת"א חולדאי וכתב, "לא די שראש עיריית ת"א דורס את הצביון היהודי ופוגע ברגשות הציבור הישראלי ותושבי ת"א החרדים, הדתיים והמאמינים. הוא מגדיל לעשות וממשיך להוביל קמפיין אנטי יהודי במדיה, ברור לכולם שלא מדובר בפלורליסט אלא בראש עיר של חלק קיצוני מהציבור בלבד".

"הפיכת יום המנוחה ליום עבודה וקיום העבודות דוקא בשבת מבלי לבחון חלופות לביצוע בזמנים אחרים הם תוצאה של רמיסת ערך השבת ותפיסת עולם הרחוקה מערכי היהדות ועל כך אנחנו מוחים בכל תוקף", אומר ח"כ יעקב אשר.

לדבריו, "לצערנו, להיטות יתר של ראש עירית תל אביב לפגוע ברגשותיו של ציבור שומרי הדת והמסורת היהודית דבקה גם בהחלטות שופטי הבגץ שאישרו את ביצוע העבודות דוקא ביום הקדוש ביותר".

לסיום כתב, "כפי שנוכחנו לראות בעשרות התקלות והכשלים שהתלוו לבניית הרכבת, גם בבניית הגשר אין ספק ששכרם יצא בהפסדם והשבת תתבע את עלבונה", כך חבר הכנסת אשר.

חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס מחה והצטער על חילול השבת: "יחד עם רוב עם ישראל אני מצר על העבודות לבנית גשר יהודית בשבת קדש. נורא שבעתיים שדוקא בשבת שקראנו בעשרת הדיברות שמור וזכור את יום השבת אנשים קטנים בעלי שיקולים זרים מתהדרים ברמיסת השבת בהפרת הסטטוס קוו והפרה בוטה של זכויותיהם הסוציאליות של עשרות עובדים ומאבטחים".

יו"ר סיעת ש"ס בתל אביב נתן אלנתן פרסם גם הוא מחאה: "אנו מוחים בתוקף על רמיסת השבת בראש חוצות. אסור שיימשך חילול השבת בפרהסיה ופגיעה בקדושת השבת. כמי שמייצג עשרות אלפי תושבים, חרדים, מסורתיים וחילונים, אני דורש בשמם להפסיק באופן מיידי את העבודות בגשר יהודית".

"בנוסף אני פונה לחבריי מיהדות התורה שנכנסו לתוך הקואליציה של רון חולדאי: אנא אל תתנו יד שבמשמרת שלכם העירייה תהיה שותפה לחילול השבת האדיר הזה. אל תתנו לדרוך ולבזות את השבת הקדושה", כך אלנתן.

כך או כך, על פי התכנון, העבודות יימשכו במשך חמש שבתות נוספות, כאשר בסיעות החרדיות לא הצליחו לפעול מול ראש הממשלה ושר התחבורה למנוע את ביצוען ביום שבת קדשנו.

יעקב ליצמן חילול שבת עבודות בשבת ישראל אייכלר גשר יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד