י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החסידים קנו רק שם

בשיבה טובה: בעל המסעדה המיתולוגית נפטר

זקן חסידי בעלזא ופאפא רבי נפתלי וייס ז"ל, מי שהקים את מסעדת וייס המיתולוגית ברחוב נחום בירושלים, הלך לעולמו בגיל 96 | הלוויתו בשעה 12:30 מבית ההלוויות סנהדריה, דרך בית המדרש הגדול בקרית בעלזא

בשיבה טובה: בעל המסעדה המיתולוגית נפטר
רבי נפתלי וייס זצ"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר הבוקר (ראשון) הרה"ח הישיש רבי נפתלי וייס ז"ל מאנשי ירושלים של מעלה, שזכה לשיבה טובה, בן 96 בפטירתו.

ר' נפתלי נולד בעיירה טשארנא בהונגריה לאביו רבי מרדכי הי"ד, למד בישיבת יעמרינג ופאפא, ונקשר בלב ונפש לאדמו"ר בעל ה'ויחי יוסף' מפאפא זי"ע, ולאחר מכן דבק בבנו האדמו"ר מפאפא שליט"א, ונחשב לזקן החסידים בעולם.

שתה את כוס התרעלה בשנות השואה. וניצל הודות לחלום מופלא בו בא אליו האדמו"ר מהר"א מבעלזא זי"ע והורה לו להימלט מהמקום בו שהה.

ר' נפתלי ורעייתו הקימו את מסעדת וייס המיתולוגית ברחוב נחום 9 בירושלים, הממוקם מעל בית הכנסת 'דרהוביץ'. באותם ימים הייתה זו המסעדה היחידה בכשרות למהדרין, וגדולי האדמו"רים כמו מרן ה'בית ישראל' הורה לאורחים שבאו מחו"ל לחצר גור, לאכול רק שם.

לפני כשלושים שנה מכר את המסעדה ועבר להתגורר בקרית בעלזא, שם הפך לאחד מחשובי החסידים, והגיע לכל תפילה ולכל טיש של האדמו"ר מבעלזא במסירות נפש של ממש.

היה ידוע כתלמיד חכם מופלג שמסר את נפשו על קוצו של יו"ד. בעל חסד ובעל צדקה. חילק סכומים הגונים למטרות צדקה וחסד כל ימי חייו. לאחרונה הלך ונחלש והבוקר השיב את נשמתו לבוראו.

הותיר אחריו בנים ומאות צאצאים בארץ ובעולם ההולכים בדרכו.

הלויתו תצא היום בשעה 12:30 מבית הלווית סנהדריה, ותעבור דרך ביהמ"ד הגדול וביתו בקרית בעלזא להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ברוך דיין האמת מסעדה זקן חסידי בעלזא הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד